Someren VR1 - Buitenveldert VR2

Vrouwen zondag, VR1, Hoofdklasse B

14 februari 2016 12:00

Heugten, P.A.J. van

De vrouwen van Someren 1 zijn de tweede helft van het seizoen slecht begonnen. Op eigen veld werd verloren van SC Buitenveldert uit Amsterdam (0-3).

De eerste helft was het van beide kanten erg slecht. Beide ploegen speelden onverzorgd voetbal. De passing kwam niet aan en de strijd om te willen winnen was bij beide ploegen ver te zoeken. Toch waren er enkele kansjes en dan vooral voor de thuisploeg. Vanuit corners waren de vrouwen uit Someren meerdere malen gevaarlijk, maar tot een doelpunt leidde dit niet. De grootste kans was er voor Romy Kuepers, die een eigenlijk niet te missen kans toch langs het doel van SC Buitenveldert wist te werken. Met een 0-0 tussenstand gingen we de rust in. Beide ploegen wisten dat het beter moest en dat deze westrijd alle kanten op zou kunnen gaan.

Al vrij snel in de tweede helft was te merken dat er maar één ploeg deze boodschap begrepen had. Dat waren de gasten. SC Buitenveldert kwam een stuk feller uit de rust. Het tempo werd wat opgeschroefd en daar konden de vrouwen van Someren geen moment in mee. Daar waar deze ploegen kwalitatief missschien wel gelijkwaardig zijn, was er nu maar één ploeg die aanspraak mocht maken op die eerste drie belangrijke punten, zo net na de winterstop. En dat zou ook gaan gebeuren. SC Buitenveldert kwam in de 54e minuut op voorsprong door een hard schot van Miriam Ahhaddouch. Someren was verder niet bij machte, deze stand gelijk te trekken. De meiden werkten hard, maar het was een totale "off day".

SC Buitenveldert wist ook nog 2-0 en 3-0 te maken, waaronder wederom een doelpunt van de kwelgeest van Someren Ahhaddouch, die dit seizoen 4 keer het net wist te vinden tegen Someren. Een verdiende overwinning voor de Amsterdamse meiden, die zich maar een helft hebben hoeven in te zetten om tot dit resultaat te komen. Voor de vrouwen van Someren rest maar een ding. Nabespreken wat er fout ging, kopjes leegmaken en met een andere instelling de trainingen en wedstrijden ingaan. Op deze manier doet Someren zichzelf te kort en zal het weer gaan eindigen, waar we niet willen en horen te staan.

Was het dan allemaal alleen maar negatief ??

Nee hoor. Na haar zwangerschap stond Monique Slenders weer in de basis van Someren VR1 en wist dit zelfs 90 minuten en zeer verdienstelijk vol te  houden. We hebben niet alleen Monique terug, maar voor de toekomst ook een nieuwe supporter, namelijk Monique's kleine manneke BRAM. Ook Christa Eggers was na lang blessureleed weer terug bij de groep. Omdat zij nog te weinig trainingsminuten in de benen had, bleef het bij een plaats op de bank, maar het ziet er voor de komente tijd goed uit voor de vrouwen van Someren.

Volgende week de uitwedstrijd in Apeldoorn tegen de nummer 6, Victoria Boys. De thuiswedstrijd werd tegen de verhouding in verloren met 0-1. Dus we hebben alle reden om iets recht te gaan zetten in Apeldoorn. Hopelijk kunnen we weer rekenen op veel supporters die welkom zijn om mee te reizen in de bus.

Ivo Veltrop.