VROUWEN SV SOMEREN PAKKEN 3 BELANGRIJKE PUNTEN.

Nuenen VR1 (zon)

SV Someren VR1 (zon)

Vrouwen zondag, VR1, Hoofdklasse B

6 december 2015 12:00

Kaya, B.

Het eerste vrouwenteam van Someren heeft in de laatste wedstrijd voor de winterstop 3 belangrijke punten gepakt. Net als in de thuiswedstrijd eerder dit seizoen werd er gewonnen van de nummer 2, RKSV Nuenen.

Vorige week stapten de vrouwen van Someren, ondanks het verlies tegen koploper Sc Woezik,  al met een goed gevoel van het veld. Er werd fel en goed vanuit de organisatie gespeeld. Dit wilden we graag meenemen in de derby tegen  Nuenen,  om na de koploper, het  ook hun lastig te maken. Dit lukte. Vanaf minuut 1 was Someren de bovenliggende partij. De duels werden gewonnen en Nuenen kon vrij gemakkelijk afgestopt worden. Voor rust waren er aan beide kanten weinig kansen. Beide teams wilden graag winnen. Someren om onderin weg te komen en Nuenen om zo lang mogelijk aansluiting te houden bij Sc Woezik. Someren bleef evengoed gecontroleerd spelen en hoopte op die ene kans. Nuenen ging vaker risico nemen,  waardoor er voor Someren weer wat meer ruimte ontstond. De eerste grote kans was er wel voor Ellen van Hulst van Nuenen,  maar zij kwam een halve schoenmaat te kort om de bal achter de goed keepende Lindsey Stultiëns te werken. Er zou toch gescoord gaan worden en wel door de rechtsback van Someren, Loes van de Ven. Zij kreeg de bal aangespeeld van Kim Bankers en de goed mee opgekomen Loes, bedacht zich geen moment en werkte de bal van grote afstand achter de doelvrouw van Nuenen, 0-1.
Na dit doelpunt ging Nuenen alles op alles spelen, maar ondanks de 4 aanvalsters werd de meer dan goed spelende verdediging van Someren, onder leiding van aanvoerster Marlou Thijs,  hier niet warm of koud van.  De aanvalsters van Nuenen kregen de blauw- witte muur niet kapot gespeeld. Uiteindelijk zou Someren de wedstrijd via Anke Jansen definitief op slot gaan gooien. Anke ging vrij richting het Nuenen doel en waar ze eerder in de wedstrijd nog miste, wist ze nu de doelvrouw van Nuenen te omspelen en de bal binnen te schuiven, 0-2. Een,  gezien de stand,  misschien wel verrassende uitslag, maar de 0-2 was dik verdiend.

Door deze overwinning wist Someren net voor de winterstop 3 plaatsen te klimmen. De vrouwen staan nu op een mooie 7e plaats. Waar vorig seizoen met de winterstop nog maar 7 punten behaald werden, heeft het nu al 15 punten bij elkaar weten te spelen. Dit geeft vertrouwen voor de tweede en alles beslissende helft van de competitie.

Via deze weg willen wij alle mensen die ons team een warm hart toedragen hele fijne feestdagen wensen en een gezond en sportief 2016 !!

Ivo Veltrop