Vrouwen SV Someren verliezen van koploper SC Woezik.

SV Someren VR1 (zon)

Woezik VR1 (zon)

Vrouwen zondag, VR1, Hoofdklasse B

29 november 2015 12:00

Billekens, M.H.J.

De vrouwen van Someren hebben hun thuiswedstrijd tegen koploper Woezik met 1-3 verloren. Al voor rust wist de ploeg uit Wijchen 3 keer te scoren.

De thuisploeg was ondanks de 1-3 zeker niet ze mindere partij. Maar het sterke Woezik wist via een vrije trap en twee corners op 0-3 te komen. Het veldspel van Someren was goed. Er werd goed georganiseerd gespeeld en er werden verschillende kansen gecreëerd. Helaas werden deze niet omgezet in doelpunten. Anke Jansen was in de tweede helft twee maal erg dicht bij een doelpunt,  maar de afwerking was niet perfect. Toch wist Jansen het net nog te vinden. Bij een vrije trap op 25 meter recht voor het doel,  wist zij snoeihard in de kruising te knallen. Absoluut het mooiste doelpunt van de wedstrijd. Met nog 20 minuten op de klok had de thuisploeg toch nog het geloof minimaal 1 punt in huis te houden. De kansen waren ervoor,  maar mede door een sterk optreden van de doelvrouwe uit Wijchen, wist zij verder haar doel schoon te houden.

Helaas verloren, maar met opgeheven hoofd konden de vrouwen van Someren van het veld. De trainer van Woezik vond dat zijn ploeg met 3 punten teveel had gekregen,  maar helaas hebben wij dit al te vaak gehoord dit seizoen. Weer een weekje hard trainen en dan volgende week de uitwedstrijd tegen de nummer 2 van dit moment RKSV Nuenen. Deze ploeg zal gebrand zijn om te winnen van Someren,  want in Someren waren de punten voor de blauw witten. Maar ook Someren gaat met het mes tussen de tanden naar Nuenen,  want de wedstrijd van vandaag geeft vertrouwen dat er ook van de top 5 ploegen gewonnen kan worden.
Uiteraard hopen we op veel supporters bij deze toch altijd wel beladen derby in deze hoofdklasse.

Ivo Veltrop.