DSE VR1 – Someren VR1, 1-1.

DSE VR1 (zon)

SV Someren VR1 (zon)

Vrouwen zondag, VR1, Hoofdklasse B

15 november 2015 13:00

Brink, M. van de

Vandaag reisden de vrouwen van Someren af naar Etten-Leur. Daar namen zij het op tegen directe concurrent DSE. Beide teams staan op 11 punten voorafgaand aan deze wedstrijd.

De doelstelling van vandaag was duidelijk: winnen! Someren begon sterk aan deze wedstrijd. Al direct werd Someren gevaarlijk door een corner van Kim Bankers. Het doelpunt viel ook kort daarna, want Iris van Weert schoot de bal prachtig binnen, 0-1. Someren was beter en liet dit ook zien. Er werden vele kansen gecreëerd in de eerste helft. Halverwege de eerste helft kreeg  DSE een kans door een vrije trap, maar goalie Lindsey Stultiëns stopte de bal. Vlak voor rust redde de keepster van DSE de kopbal van Yvonne Swinkels. Someren ging rusten met een 0-1 stand.

Someren kwam sterk uit de rust en kreeg direct alweer een kans uit een vrije trap. Echter was  het DSE, dat tegen de verhouding in, de gelijkmaker maakte uit een corner. De bal werd ongelukkig in het eigen doel gewerkt van Someren. 20 minuten voor het eind ontving  een speelster van DSE haar 2e gele kaart en moet de wedstrijd verlaten. Someren bleef ook de tweede helft aandringen op het doel van DSE, maar het lukte niet meer om te scoren, mede door het goede keeperswerk van keepster Tessa van Ameijde van DSE.

Ondanks het vele balbezit, het goede spel en de vele kansen die Someren creëerde, moesten de vrouwen met 1 punt genoegen nemen en blijven ze samen met DSE op gelijke  hoogte staan.

Aanstaande zaterdag 21 november speelt Someren VR1 de bekerwedstrijd tegen hoofdklasser VIOD in Driezum, Friesland. Op zondag 29 november hervatten we de competitie, thuis tegen koploper SC Woezik.

Richard Aben.