Someren VR1 maatje te groot voor RKDEO VR1

Vrouwen zondag, VR1, Hoofdklasse B

8 november 2015 12:00

Slavenburg, N.S.

De vrouwen van Someren hebben overtuigend gewonnen van RKDEO. Op Sportpark de Potacker werden de vrouwen uit Nootdorp met 3-0 verslagen.

Someren was de hele wedstrijd de betere partij. De ploeg liet het alleen na om voor de rust al uit te lopen naar 3 / 4-0. Vooral vanuit standaard situaties was de thuisploeg gevaarlijk,  maar het vizier stond niet op scherp. Via Yvonne Swinkels kwam Someren toch op voorsprong. Later wist de ingevallen  Romy Kuepers de score te verdubbelen. Het fysiek sterke RKDEO deed er alles aan om een aansluitingstreffer te maken,  maar het was uiteindelijk wederom Yvonne Swinkels die de wedstrijd met haar tweede treffen op slot wist te gooien, 3-0.

Een zeer belangrijke overwinning voor de vrouwen van  Someren. Volgende week de uitwedstrijd in Etten-Leur tegen DSE. De winnaar van deze wedstrijd neemt voorlopig serieus afstand van de onderste regionen.

Ivo Veltrop.