Someren Vr1 met lege handen naar huis uit Nistelrode.

Prinses Irene VR1 (zon)

SV Someren VR1 (zon)

Vrouwen zondag, VR1, Hoofdklasse B

1 november 2015 14:30

Lange, P.H.M.

De vrouwen van  Someren moesten net als vorig seizoen met lege handen vertrekken uit Nistelrode. Wel kon het deze keer meer tegenstand bieden, maar na 90 minuten stond er toch een iets wat geflatteerde 3-1 op het scorebord. Sharron van Os bleek een plaag voor de achterhoede van Someren door alle 3 de doelpunten van de oranjehemden voor haar rekening te nemen. Het verschil in scorend vermogen gaf ook in deze wedstrijd, van een matig gehalte, de doorslag.

Someren begon goed en fel aan de wedstrijd. De vorige editie in Nistelrode zat namelijk nog bij de meesten in het geheugen. Toen keek Someren al na 10 minuten tegen een 2-0 achterstand aan. Dit wilden ze dit keer graag voorkomen. Dat gebeurde ook. Via Yvonne Swinkels en Kim Bankers wist Someren over de rechterflank een schitterende aanval op te zetten. Met een perfecte voorzet op maat wisten ze Anke Jansen een niet te missen kans te bieden. Deze kans pakte Anke Jansen met beide handen aan en kopte de 0-1 voor haar ploeg binnen. Helaas kon Someren hier niet lang van genieten, want nog in diezelfde minuut was het Sharron van Os die de score gelijk wist trekken, 1-1. Met deze tussenstand zouden beide teams richting de thee gaan.

Na de rust een iets beter voetballend Prinses Irene dat in de 49e minuut op voorsprong kwam door een goede actie van Talitha Groenendaal. Zij gaf een geweldige voorzet die opnieuw door Van Os tot doelpunt werd gepromoveerd, 2-1. Someren kon niets anders doen dan hard werken, en hopen vanuit een tegenstoot tot scoren te komen. De kansen voor de gelijkmaker waren er wel degelijk,  maar helaas werden deze niet omgezet in doelpunten. 5 minuten voor het einde van de wedstrijd ging Someren alles op alles spelen, maar dat mocht niet meer baten. Het was juist de thuisploeg die in de 93e minuut,  wederom via Sharron van Os,  wist te scoren, 3-1.
Kort daarna werd de wedstrijd afgefloten door de uitstekend fluitende scheidsrechter.

Door dit verlies en de winst van DSE op koploper Sc Woezik, staan de vrouwen van  Someren weer in de hatelijke gevarenzone. In de strijd tegen degradatie is er volgende week een hele belangrijke wedstrijd op de Potacker. Dan neemt Someren het op tegen RKDEO uit Nootdorp. Deze ploeg staat met 3 punten minder,  een plaats onder Someren. Word het voorlopig in de gevarenzone staan of weet Someren toch aan te haken bij de middenmoot? Kom zondag onze meiden aanmoedigen in deze belangrijke wedstrijd.
Aanvang 12.00 uur op sportpark de Potacker

Ivo Veltrop.