Doelpuntenfestijn op de Potacker.

SV Someren VR1 (zon)

Gelre FC VR1 (zon)

Vrouwen zondag, VR1, Hoofdklasse B

18 oktober 2015 12:00

Gilissen, W.

Doelpuntenfestijn op de Potacker.

Someren en FC Gelre hebben  er samen een waar spektakelstuk van gemaakt in de 7e competitieronde. Someren kwam via twee keer Yvonne Swinkels (1-0, 2-0), Ilse Slegers (3-1) en Loes van de Ven (4-3), vier keer op voorsprong,  maar telkens wisten de vrouwen uit Wehl zich terug in de wedstrijd te knokken.

Someren begon goed aan de wedstrijd en kwam al binnen 11 minuten op een terechte  2-0 voorsprong door een goed spelende Yvonne Swinkels. De beleving en vechtlust was goed,  alleen kon Someren het zichzelf aanrekenen, dat het niet uitliep naar een 4 of 5-0 voorsprong. In plaats van dat dit gebeurde, maakte Fc Gelre op slag van rust de aansluitende 2-1.

In de tweede helft wilde Someren orde op zaken gaan stellen en snel weer op een comfortabele voorsprong komen. Dit gebeurde ook in de tweede minuut op schitterende wijze door Ilse Slegers, die van ongeveer 20 meter de bal over de keepster in de bovenhoek schoot.  Gezien het spel op dat moment leek de winst voor Someren binnen,  maar Fc Gelre gaf zichzelf niet zomaar gewonnen. 10 Minuten later was daar wederom de aansluitingstreffer, 3-2. De vrouwen uit Gelderland kwamen beter in spel en gingen meer duels winnen. In de 68e minuut werd dit beloond met de gelijkmaker, 3-3. Het spel schommelde op en neer en waar Someren de wedstrijd in de eerste helft volledig op slot had moeten gooien, was het nu weer een open gevecht met een wedstrijd die beide kanten op kon. In de 83e minuut leek Someren de meest gelukkige ploeg, nadat Loes van de Ven de bal in een scrimmage voor het doel voor de voeten kreeg en de bal over de lijn wist te werken,  4-3. Een enorme blijdschap en opluchting kwam los bij Someren,  want het kon niet zo zijn dat dit nog eens fout zou gaan. Toch bleek dit niet zo te zijn. Waar we echt op het laatst van deze wedstrijd waren,  kreeg Fc Gelre nog een vrije trap op ongeveer 20 meter. Alles voor de goal van Someren en de laatste kans voor de gasten op een punt. De bal werd de drukte ingetrapt en zeer ongelukkig verdween de bal via Yvonne Swinkels alsnog in het Somerendoel, 4-4. Een gelijkspel dat bij Gelre gevierd werd als een winstpartij en Someren bleef in ongeloof achter.

Volgende week een thuiswedstrijd voor de KNVB0- beker. Dan komt 1e klasser Baronie op bezoek. De winnaar van deze wedstrijd mag het in het verre Friesland gaan opnemen tegen VIOD uit Driezum. De week daarna word de competitie hervat in Nistelrode tegen  Prinses Irene,  dat een goede start van de competitie heeft en op een mooie 4e plaats staat. Vorig seizoen gingen de vrouwen van  Someren hard  onderuit in Nistelrode (5-1); dus alle reden  om dat recht te zetten.

Verslag: Ivo Veltrop.