Vrouwen Someren pakken 3 punten in Bavel

Vrouwen zondag, VR1, Hoofdklasse B

11 oktober 2015 14:30

Munani, F.

De  vrouwen van  Someren hebben weer eens een wedstrijd winnend afgesloten. In en tegen Bavel werd er terecht met 0-2 gewonnen. Vorige week thuis tegen directe concurrent Victoria Boys,  was het nog slap en inspiratieloos aan de kant van de Somerense vrouwen. We bleven na 90 minuten dan ook met lege handen achter. Het team wist zelf als geen ander, dat het vandaag anders zou moeten, tegen  wederom een concurrent onderin. Bavel, een tegenstander  waar Someren de laatste jaren vaker duels mee heeft uitgevochten;  en dus geen onbekende is.

Someren begon goed aan de wedstrijd. Vanaf minuut 1 werd de tegenstander onder druk gezet en daardoor zou een gehavend Bavel niet echt in de wedstrijd kunnen komen. Someren was feller en het spel was beter dan van de thuisploeg. In de 19e minuut zou Someren op voorsprong komen. De keepster werd na een terugspeelbal onder druk gezet en speelde daardoor de bal in de voeten van de Someren speelster Anke Jansen, die deze fout keihard wist af te straffen, 0-1 Het is niet zo dat Bavel helemaal niet voor het doel van Someren verscheen,  maar meerdere malen stond Lindsey Stultiëns op de goeie plaats om een doelpunt te voorkomen. In de 37e minuut zou Someren de score verdubbelen. Een afgeslagen corner kwam voor de voeten van Maxime Scheepers, die de bal schitterend over de doelvrouw in de bovenhoek krulde, 0-2. Dit was tevens de ruststand.

Tweede helft was het spelbeeld niet anders. Bavel probeerde alleen wat meer druk te gaan zetten,  maar de organisatie van Someren stond goed. Aan beide kanten zouden er nog wat kansen komen,  maar beide keepsters stonden goed te keepen.  Een verdiende en o zo belangrijke 0-2 overwinning voor de vrouwen van Someren. Door deze overwinning stijgen de vrouwen naar plaats 8 en dat is net in de veilige zone. Dat geeft toch wel een heerlijk gevoel.

Volgende week een thuiswedstrijd. Dan komt FC Gelre uit Wehl op bezoek,  die op plaats 7 staat met evenveel punten als Someren (7) , maar op dit moment een iets beter doelsaldo heeft. Een belangrijke wedstrijd dus. Diegene die deze wedstrijd wint,  verstevigt zich in de grote middenmoot en heeft wat lucht. Supporters zijn van harte welkom en we kunnen alle steun gebruiken. Dus hopelijk TOT DAN!!

Someren Vr1  - FC Gelre Vr1 – Aanvang wedstrijd:  12.00 uur.
Sportpark De Potacker te Someren.
Ivo Veltrop.