Someren Vr1 verliest op eigen veld van Victoria Boys

Vrouwen zondag, VR1, Hoofdklasse B

4 oktober 2015 12:00

Billekens, M.H.J.

De vrouwen van  Someren hebben wederom verloren. Na het verlies vorige week in Amsterdam tegen Sc Buitenveldert (2-1),  wilden we vandaag wederom tegen een directe concurrent de punten kost wat kost in eigen huis houden. Victoria Boys kreeg vorige week een  harde klap te verwerken,  na een oorwassing op eigen veld tegen Sc 't Zand (1-7). Vraag was hoe het team hierop zou reageren.

Vanaf het eerste fluitsignaal waren het de gasten die lieten zien er alles aan te willen doen om de 3 punten mee naar Apeldoorn te nemen. Al na 3 minuten spelen was er dan ook de voorsprong voor Victoria Boys, die zich geen betere start konden wensen. Dit gaf de ploeg vleugels. Someren was zonder twijfel kwalitatief de betere ploeg. Maar door de strijd en passie die de tegenstander toonde en het met vlagen matte en zeer inspiratieloos Someren, was er vandaag ook maar een tegenstander die het verdiende om te winnen en dat was Victoria Boys. Dit gebeurde uiteindelijk ook, want de vroege 0-1 bleek voldoende om de volledige winst mee naar huis te nemen. Een klap voor Someren, die weer een concurrent  uit ziet lopen.

Volgende week wederom een zeer belangrijke wedstrijd. Dan de uitwedstrijd in en tegen Bavel. Ook Bavel kent een moeizame start van de competitie en staat samen met  Someren op de een na laatste plaats met 4 punten. Weliswaar heeft Someren het voordeel qua doelsaldo. Het wordt een strijd van aanhaken bij de middenmoot, of voorlopig weer strijden tegen de laatste plaats.

De wedstrijd zal a.s. zondag gespeeld worden op Sportpark de Roosberg in Bavel om 14.30 uur. Hopelijk kunnen we daar onze supporters weer verwelkomen.