Someren dames 1 weet niet te winnen in Amsterdam

Vrouwen zondag, VR1, Hoofdklasse B

27 september 2015 12:00

Haagsman, J.

De vrouwen van Someren 1 moesten het vandaag opnemen tegen Sc Buitenveldert uit Amsterdam. Na de winst vorige week tegen Nuenen was het vertrouwen groot en de wil om door te stomen. Dit straalde de vrouwen van Someren in de eerste helft ook uit. Someren had een licht overwicht maar toch wisten beide ploegen niet te scoren in het eerste deel.

In de tweede helft waren er enkele omzettingen bij Sc Buitenveldert waar Someren wat moeite mee had. Toch kreeg Someren een grote kans op de 0-1 door Carin Maas na een schitterende aanval en voorzet van Kim Bankers maar 10 seconden later was aan de andere kan raak 1-0 door Mariam Ahaddouch. Even later maakte diezelfde Ahaddouch de 2-0 met een schitterende omhaal. Hierdoor leek de wedstrijd beslist, maar 10 minuten voor tijd maakte invalster Loes Smeets de aansluitingstreffer 2-1 voor haar ploeg. 3 minuten laten kwam diezelfde Loes Smeets oog in oog met de Amsterdamse keepster maar deze bal ging er niet in en zo bleef het 2-1 voor de thuisploeg.

Aanstaande zondag om 12:00 uur weer een thuiswedstrijd voor de blauw-witten uit Someren. Dan komt Victoria boys uit Apeldoorn op bezoek. Deze ploeg zal gebrand zijn op een goed resultaat na de flinke nederlaag van 1-7 tegen 'T zand op eigen veld.