Vrouwen Sv Someren winnen thuis van Nuenen

Vrouwen zondag, VR1, Hoofdklasse B

20 september 2015 12:00

Bloemen, M.L.A.

Nuenen was een groot deel van de eerste helft de betere ploeg. Als de ploeg met 0-3 de rust in zou gaan mocht Sv Someren niet klagen. Toch bleken de gasten niet scherp genoeg te zijn in de afwerking en dit kwam ook meerdere malen door het goede keepers werk van de Someren doelvrouw Lindsey Stultiens. Het is een bekende voetbalwet dat als de ene ploeg de kansen niet maakt dan doet de andere party het wel. Zo ook vandaag. Op slag van rust maakte Sv Someren vanuit een corner via Romy Kuepers de 1-0. Hierna klonk vrijwel direct het rustsignaal

In de tweede helft kwamen de vrouwen van Sv Someren beter uit de startblokken. De duels werden gewonnen en Nuenen werd steeds vaker terug gedrongen op eigen helft. In de 7e minuut van de tweede helft werd dit beloond en wist Kim Bankers de 2-0 binnen te schieten. Lang leek er geen vuiltje aan de lucht voor de thuisploeg tot dat nuenen in de 82e minuut de aansluitingstreffer wist te maken. Gelukkig raakte Someren hierdoor niet in de war en ging door waar het mee bezig was, en dat was proberen door met druk op de tegenstander het voetbal bij hun onmogelijk maken. Dit lukte goed en werd zelfs beloond met een winnende treffer door "man of the match" Kim Bankers die oog in oog met de Nuenen keeper rustig bleef en de bal mooi wist binnen te schuiven.

Met veel strijd en passie 3 punten vandaag voor de vrouwen van SV Someren. Ook mede dankzij de fanatieke supporters. Volgende week weer een uitwedstrijd. Dan moeten we het gaan opnemen in Amsterdam tegen Sc Buitenveldert.