Someren vr.1 verliest op eigen veld van promovendus.

SV Someren VR1 (zon)

Berghuizen VR1 (zon)

Vrouwen zondag, VR1, Hoofdklasse B

13 september 2015 12:00

Bogers, S.H.P.

De vrouwen van Someren hebben op eigen veld niet weten te winnen van promovendus Berghuizen uit Oldenzaal. Op Sportpark de Potacker  werd het 1-2 voor de gasten.

Het was van beide kanten geen goede wedstrijd, maar Berghuizen bleek mede dankzij een scheidsrechterlijke dwaling, de meest gelukkige van de twee ploegen. Berghuizen probeerde meestal met goed gecombineerd spel richting het doel van Someren te komen. Someren daarin tegen hanteerde wat meer de lange bal. Helaas voor beide ploegen kwamen hier weinig kansen uit. Toch zouden de gasten op een 0-1 voorsprong komen. Na een scrimmage voor het doel van Someren,  belandde de bal in de handen van doelvrouw Sandra Swinkels. Tot ieders verbazing zag de scheidsrechter hier een doelpunt in. Someren ging vol passie opzoek naar de aansluitingstreffer. Het spel werd beter, maar de kansen bleven uit.

Tweede helft was Someren de iets betere ploeg. Maar de verdediging uit Oldenzaal stond als een huis. De gasten zouden zelf vanuit een counter op 0-2 komen. De wedstrijd leek gespeeld, maar via Anke Jansen kon Someren de spanning nog even terug in de wedstrijd brengen, 1-2. Verder dan dit kwam Someren niet.

Teleurstelling van het verlies;  maar als team is er hard geknokt. Uiteindelijk moet dit beloond gaan worden. Volgende week wederom een thuiswedstrijd. Dan wordt de derby tegen Nuenen gespeeld. Het belooft een mooie strijd te worden, dus we hopen op veel support om 12.00 uur op Sportpark de Potacker.

Ivo Veltrop