Someren Vr1 pakken punt in Tilburg

Vrouwen zondag, VR1, Hoofdklasse B

6 september 2015 14:30

Osch, B. van

De vrouwen van Someren hebben in hun eerste competitiewedstrijd van dit seizoen 1 punt overgehouden aan het treffen met 't Zand uit Tilburg. Dit was gezien de kansen aan beide kanten een verdiende uitslag, maar het spel van de thuisploeg uit Tilburg was wel iets beter. Voor rust waren er aan beide kanten veel kansen, maar geen van de beide teams kon dit omzetten in doelpunten.

In de 63e min.  zou Someren, dat veel vechtlust toonde, op 0-1 voorsprong komen na een schitterende solo van Kim Bankers. Na het knap uitspelen van de keepster,  kon zij de bal in een open doel binnen tikken, 0-1. Vanaf dat moment werd Someren terug gedrongen op eigen helft en kwam er nog maar moeilijk uit. Het spel van ons bestond vooral nog uit het tegenhouden van de aanvalsdrang van 't Zand. Tot echt uitgespeelde kansen zou dit niet leiden,  maar de gelijkmaker zou er 10 minuten voor tijd wel komen. Hiervoor hadden ze wel een vrije trap nodig, maar van een behoorlijke afstand wist Tamara Valentijn de Someren- keepster Lorena van der Vlugt kansloos te laten,  1-1.

Met deze uitslag moesten beide ploegen dealen. Even de teleurstelling bij Someren van het niet vasthouden van de voorsprong. Maar na deze werkpartij was dit punt wel een winstpunt.

Volgende week een thuiswedstrijd. Op de Potacker  moeten de blauw-witten  het dan om 12.00 uur op gaan nemen tegen promovendus Berghuizen uit Oldenzaal.

Ivo Veltrop