Vrouwen Someren 1 door in KNVB beker

Vrouwen, VR1, Groep 1 17

30 augustus 2015 12:00

Dekkers, D.W.

Door de winst op OVV en de gelijke spelen tegen Nuenen en Nooit Gedacht,  hebben de vrouwen van Someren zich weten te plaatsen voor de volgende ronde van de KNVB beker.

Someren kwam in de 16e minuut op 1-0 door een schitterende aanval. Een perfecte voorzet van Kim Bankers werd goed ingekopt door Anke Jansen, 1-0. Het ging goed gelijk op deze wedstrijd,  zoals zo vaak tussen Someren en Nooit Gedacht. Nog voor rust kwam Nooit Gedacht op voorsprong door in de 35e en 37e minuut te scoren, 1-2. Dit gebeurde in een zeer slordige fase van Someren.

Na de rust werd het spel van de thuisploeg wat beter. Er was meer druk op het doel van de Geffense vrouwen,  maar het was vooral de doelvrouw van Nooit Gedacht die haar team op de been hield en zo bleef de 1-2 lang op het scorebord staan. Tot 10 minuten voor het eind van de wedstrijd.  Toen was het Someren die via Yvonne Swinkels langszij kwam. Zij schoot de bal onhoudbaar binnen, 2-2. In de 88e minuut was het weer raak. Het was wederom Anke Jansen. Deze keer vanuit een vrije trap die ze rechtstreeks binnen wist te knallen, 3-2. Zo leek de wedstrijd alsnog in het voordeel van Someren uit te vallen. Maar toch wist Nooit Gedacht in de blessuretijd nog langszij te komen, 3-3. Een terechte uitslag waar beide ploegen  tevreden mee waren. Someren bekert  verder en Nooit Gedacht mag aansluiten  in het beker toernooi een niveau lager.

Zondag start de competitie. Dan is om 14.30 uur een uitwedstrijd in Tilburg tegen SC 'T Zand.

Ivo Veltrop