Vrouwen Someren 1 winnen eerste bekerwedstrijd

Vrouwen, VR1, Groep 1 17

23 augustus 2015 12:00

Heijnen, M.L.P.

Een gehavend Someren Vr1 heeft de eerste officiële wedstrijd van dit nieuwe seizoen in winst weten om te zetten.  Op eigen veld werd 1e klasser OVV '67 verslagen met 4-1. Ivm vakanties miste Someren een aantal speelsters. Dit was even wennen voor de groep, maar de gastspeelsters hebben hen zeer verdienstelijk vervangen. Eerste helft ging het gelijk op. De 1e klasser gaf goed partij en kwam zelfs al binnen 2 minuten op een 0-1 voorsprong. Dit is iets wat Someren al vaker is overkomen en het team van de nieuwe oefenmeester Richard Aben raakte hiervan ook niet overstuur. Beheerst ging het opzoek naar de aansluitingstreffer en deze zou er 2 minuten later al komen door Kim Bankers. Ze speelde de keepster van OVV mooi voorbij en wist de bal in een leeg doel binnen te schieten. De rest van de eerste helft ging zoals gezegd gelijk op. Net voor rust wist Someren toch op voorsprong te komen. Een corner van Kim Bankers werd knap door Yvonne Swinkels binnen  gekopt!!

Na rust kreeg Someren meer grip op de wedstrijd. Er was meer balbezit en er kwamen steeds meer kansen. Wederom in de 2e minuut was het raak. Dit keer Someren. Weer Kim Bankers die de OVV doelvrouw te slim af was en de bal binnen kon schuiven. In de 59e minuut zou de wedstrijd definitief op slot gegooid gaan worden. Na een scrimmage voor het doel van OVV kwam de bal voor de voeten van Yvonne Swinkels, die de bal hard achter de keepster wist te werken. Dit was tevens de eindstand.

Een prima overwinning van Someren.  Het is wel te hopen dat Someren snel weer compleet is, want er is wél nog werk aan de winkel. Het automatisme moet er nog ingeslepen worden voor de start van de competitie over twee weken. Maar eerst zijn er nog twee bekerwedstrijden. Te beginnen a.s. woensdag de uitwedstrijd tegen Nuenen en volgende week zondag de thuiswedstrijd tegen Nooit Gedacht uit Geffen. We hopen ook hier weer veel supporters te mogen begroeten.

Groetjes, Ivo.