Someren 2 weet niet te winnen bij NWC (2-2)

NWC 2 (zon)

Hoofdklasse HFD

2 april 2023 12:00

H.E.M. van Ophoven

Sportpark 't Root
Beatrixlaan 42
5721LZ
ASTEN
tel. 0493-691973

Na vier overwinningen op een rij, hebben de reserves van SV Someren weer eens puntenverlies geleden. Op bezoek bij de buurman uit Asten, mochten de blauwwitten niet klagen dat het een punt overhield aan de kanaalderby. Twee keer werd een achterstand hersteld, in eerste instantie via Devi Fondon en een kwartier voor tijd via Ties van Baars.

Ondanks dat Someren duidelijk wist wat er op het spel stond, was het begin van de gasten matig. Het had moeite met de beweeglijkheid van de voorhoedespelers en was zelf bijzonder slordig in balbezit. NWC had zijn zaken goed op orde en troefde Someren af op agressie en wist met lange ballen het spel snel te verleggen van de ene zijde naar de andere. In de tiende minuut leidde dit ook tot de openingstreffer. Een goede crosspass richting de linksbuiten was hiertoe de inleiding. De buitenspeler nam de bal prachtig aan en zijn prima indraaiende voorzet werd tegen de touwen gekopt. Someren knokte zich vanaf dit moment, onder aanvoering van Daan van Vlerken, beter in de wedstrijd. Tot echte kansen leidde dit aanvankelijk niet. Dit totdat het geholpen werd door de keeper van de gastheren. Een prima diepe bal van Rik Bukkems werd door de goalie verkeerd ingeschat. Zijn halfslachtige ingrijpen zorgde ervoor dat de bal bij Devi Fondon terechtkwam en die wist de bal knap in het verlaten doel te werken. Hierna was het woord weer aan NWC. Nadat een indraaiende vrije trap werd weggewerkt, belandde de afvallende bal voor de voeten van een van de oranjehemden maar hij mikte te hoog. Ook nadat een van de voorwaartsen van NWC goed naar binnen was gekomen, ging de poging over het doel van Someren. Aan de overzijde werden de gasten slechts gevaarlijk toen een vrije trap verlengd werd maar miste de inzet van captain Karel de Lau de kracht om tot doelpunt gepromoveerd te worden.

In de rust probeerde Someren de zaken op een rij te zetten maar de start na de thee was dramatisch. Binnen een minuut had dit moeten leiden tot een hernieuwde achterstand maar nadat de bal voor de voeten van de aanvaller kwam van de gastheren, schoot deze de bal van dichtbij voorlangs het doel van Wessel Pape. In de 52e minuut was het echter alsnog raak. Someren werd wederom afgetroefd in de duels en met een strak schot van de rand van het zestienmetergebied kwam NWC verdiend op voorsprong. Het antwoord van Someren leek niet lang op zich te laten wachten doordat Niels, na een goede actie, zijn schot gekeerd zag worden. Jan Meulendijks kon ook niet profiteren doordat zijn inzet in de rebound geblokkeerd werd. In het vervolg waren de gastheren uit Asten dichtbij de beslissing. De rechtsbuiten wist mooi naar binnen te draaien maar zijn inzet belandde via de hand van doelman Wessel Pape op de lat. Een volgende grote kans, na een knappe actie op de achterlijn, kon door NWC ook niet gepromoveerd worden tot doelpunt doordat de inzet vanaf 10 meter te zwak was. Aan de overkant was het wel raak. Het was wederom Devi Fondon die bereikt werd met een lange bal. Ditmaal bezorgde Devi de bal bij Astenaar Ties van Baars die met een mooie kapbeweging ruimte zocht voor zijn schot. Het schot dat volgde vloog mooi via de binnenkant van de paal in het doel. Wie dacht dat Someren door kon drukken kwam echter bedrogen uit. NWC zocht de aanval en Someren mocht wederom Wessel Pape en het houtwerk bedanken. Eerst was het een prachtige voorzet die gevolgd werd door een dito kopbal. De doelman van Someren wist echter een handje tegen de poging te krijgen waardoor deze op de lat belandde. Niet veel later was het wederom een van de gevaarlijke buitenspelers die dichtbij een doelpunt was maar na een knappe actie belandde zijn poging op de buitenkant van de paal. Ook uit een van de corners van Someren was het juist de thuisploeg die gevaarlijk werd. De rappe aanvaller was assertiever dan de verdedigers van de gasten maar vrij voor de doelman schoot hij de bal jammerlijk naast het doel. Vlak voor tijd kregen de Somerenaren nog een reeks corners te nemen maar een gestolen overwinning zat er helaas niet in.

Door het puntenverlies van de equipe van Salim Zeroual en de winst van Erp, bedraagt de achterstand op de koploper 4 punten. Someren heeft, door het terugtrekken van Venlosche Boys, wel nog een wedstrijd tegoed. In het paasweekend volgt geen wedstrijd. De volgende wedstrijd staat op 16 mei op het programma als de blauwwitten aan moeten treden tegen ZSV uit Zeilberg.

Opstelling Someren: Wessel Pape; Norbert Maas (78. Maxime Hollanders), Karel de Lau (C), Joey Sonnemans; Daan van Vlerken, Bart Hurkmans (60. Robert Janssen), Rik Bukkems (60. Dirk Maas), Jan Meulendijks (60. Tim van de Boomen), Niels van Santvoort; Ties van Baars (85. Sem Leenen), Devi Fondon.