Someren 2 wint enerverende wedstrijd van Venlosche Boys (3-1)

Venlosche Boys 2 (zon)

Hoofdklasse HFD

2 oktober 2022 11:00

S.H.P. Bogers

Sportpark De Potacker
Potakkerweg 21
5712AV
SOMEREN
tel. 0493-492147

In een wedstrijd met alles erop en eraan hebben de reserves van Someren ook hun tweede wedstrijd in winst om weten te zetten. Op sportpark de Potacker kwamen de supporters ogen tekort maar zagen zij wel Someren via Bob van Zon (twee maal) en Devi Fondon de overwinning behalen. Dit kwam vooral tot stand na een rode kaart voor de gasten.

Al vanaf minuut een was het raak op sportpark de Potacker. Venlosche Boys startte sterk maar al snel nam Someren het initiatief over. Via de bedrijvige Devi Fondon werden de blauwwitten continu gevaarlijk. Zo kwam Devi via een knappe actie goed de zestien binnen maar schoot hij de bal naast het doel. Niet veel later was ook Bob van Zon dichtbij maar zijn kopbal, na een voorzet van Victor Amafina, belandde naast het doel. Het dichtstbij was Someren nog toen Devi Fondon een bal onderschepte. Devi kapte op snelheid prima naar binnen maar zijn inzet ging via de binnenkant van de paal weer terug het veld in. Nadat niet veel later Someren ook nog via Maxime Hollanders en Ties van Baars net naast het doel hadden gekopt, was de voorsprong daar. Een indraaiende voorzet van linksback Dirk Maas schoot door en bij de tweede paal was het de alerte Bob van Zon die de bal tegen de touwen wist te koppen. Een paar minuten later leek de verdubbeling van de score er te komen. Rik Bukkems kreeg de bal op de rand van de zestien en stuurde de bal naar de verre kruising. Zijn prachtige poging werd echter door een evenzo mooie redding uit de bovenhoek getikt door de doelman van de gasten. Net voor rust was er ineens de gelijkmaker. Venlosche Boys kwam goed door over de linkerkant van Someren. Het sneed naar binnen alwaar Maxime Hollanders de aanvaller ongelukkig raakte. De scheidsrechter van dienst kon niet anders dan de bal op de stip te leggen en deze werd onberispelijk achter doelman Wessel Pape geschoten.

Na rust begonnen de gasten uitstekend aan de wedstrijd en snel kwamen zij tot grote kansen. In eerste instantie negeerde de leidsman van dienst ogenschijnlijk buitenspel. De aanvaller van de gasten kon hierdoor vrij op het doel Someren af. Met een prachtige redding wist doelman Wessel Pape zijn team echter op de been te houden. In het vervolg werd balverlies op eigen helft bijna afgestraft. De bal werd voor het doel gebracht alwaar de aanvaller van Venlosche Boys de doelman van Someren wel wist te verschalken. Met een even moeilijke als miraculeuze redding, wist Dirk Maas de bal via de lat echter te keren. Juist op dit moment hielp een van de middenvelders van Venlosche Boys, Someren weer in de wedstrijd. Na een prima actie, werd middenvelder Niels van Santvoort van achteren hard aangepakt. De scheidsrechter toonde geen coulance en stuurde de speler van de gasten met een rode kaart naar de kant. Nadat Venlosche Boys middels een vrije trap, die via de muur tot corner werd verwerkt, nog gevaarlijk was geworden, was het woord aan Someren. Devi Fondon bereikte Ties van Baars in de zestien maar diens voorzet werd uit de doelmond getikt. Vervolgens was diezelfde Ties wel succesvol. Zijn uitstekende voorzet vanaf de linkerkant werd door loopwonder Bob van Zon bij de tweede paal tegendraads binnengekopt. Meteen daarna volgde nog een redding van de doelman op een inzet van Rik Bukkems en even was het prijsschieten voor Someren. Vele inzetten via onder meer Bob van Zon, invaller Tom Maas en Devi Fondon belandden net zo vaak naast het doel of werden geblokkeerd. Ook Maxime Hollanders was, na een vrije trap van Rik Bukkems, dichtbij de beslissing maar zijn kopbal van dichtbij ging over het doel. Venlosche Boys bleef hiermee in de wedstrijd maar de ruimtes achterin werden groter. Zo werd Tijn Welten door Tom Maas diep gestuurd. Tijn legde de bal uitstekend breed maar de inzet van Bob van Zon was te slap om de beslissing te forceren. Vervolgens werd Brent Weekers diep gestuurd maar de gelengenheids-rechtsbuiten  treuzelde net te lang en daardoor werd diens inzet door de verdediger over de achterlijn gewerkt. De terechte hoekschop volgde niet maar Brent nam niet veel later zijn revanche. Met een splijtende pass bereikte hij Bob van Zon, die de bal breed gaf op de meegelopen Devi Fondon. Beheerst schoof hij de bal achter de uitstekende goalie van Venlosche Boys. Hiermee was de wedstrijd beslist. De scheidsrechter besloot geen blessuretijd toe te voegen en de, met momenten verhitte wedstrijd, op tijd af te fluiten. Mooi moment was nog de rentree van de lang geblesseerde Luke Buiting die in de slotminuten de uitstekend spelende Ties van Baars mocht vervangen.

Na een wat verhitte aftocht, vooral veroorzaakt door de teleurstelling bij de leiding van de gasten, was het eindresultaat een tweede overwinning voor de blauwwitten. Een erg knappe prestatie, vooral gezien het feit dat een grotendeels nieuw team op de been gebracht moest worden. Ook blijkt O23 voor de zoveelste keer een welkome aanvulling voor de reserves van Someren waar wederom vier spelers de selectie compleet hebben gemaakt, waarvoor onze dank!

Volgende week volgt de thuiswedstrijd tegen medekoploper Sportclub Susteren. Aanvang van de wedstrijd op sportpark de Potacker zal dan wederom geschieden om 11.00 uur.

Opstelling Someren: Wessel Pape; Rico Sonnemans (72. Tom Maas), Maxime Hollanders, Karel de Lau (C), Dirk Maas; Rik Bukkems, Bob van Zon, Niels van Santvoort (72. Tijn Welten); Victor Amafina (62. Brent Weekers), Ties van Baars (89. Luke Buiting), Devi Fondon.

SV Someren 1
Deurne 1