Someren 2 komt zwakke eerste helft niet te boven (0-4)

Sportclub Susteren 2 (zon)

Hoofdklasse HFD

9 oktober 2022 11:00

A.J.M. van Oerle

Sportpark De Potacker
Potakkerweg 21
5712AV
SOMEREN
tel. 0493-492147

Op sportpark de Potacker stonden twee teams tegenover elkaar die beide na twee wedstrijden nog de volle buit hadden. Op het veld was daar echter vanaf het begin niets van te zien. Someren acteerde uiterst matig, legde de driftig combinerende gasten geen strobreed in de weg en keek bij rust al tegen een 0-3 achterstand aan. Een betere tweede helft sorteerde niet in het gewenste effect, sterker nog, vlak voor tijd liepen de gasten uit Susteren zelfs uit naar 0-4.

Het was schrijnend om te zien hoe de gastheren vanaf minuut een acteerden. Geenszins was een ploeg zichtbaar dat met twee overwinningen was begonnen en daarmee vertrouwen had getankt. Dit resulteerde daarmee al snel in een achterstand die op een typerende manier tot stand kwam. Bij een kort genomen hoekschop voor de gasten, duurde het veel te lang voor Someren reageerde. De nummer tien mocht vrijwel ongehinderd van binnen de zestien aanleggen en schoot het leer, tussen de vele spelers en keeper door, in het doel. Hierna bleef Susteren de bovenliggende partij. Someren had weinig tot niets in te brengen en kwam vrijwel overal te laat. Behoudens twee momenten voor rechtsback Joey Sonnemans, kwam het tot geen fatsoenlijke aanval. Dit terwijl de gasten praktisch kans op kans stapelden. Het was aan doelman Wessel Pape te danken dat het lang duurde voordat de groenhemden verder uitliepen. Hoogtepunt van het optreden van Wessel was een fenomenale dubbele redding. Na een gevaarlijke aanval van de gasten over de linkerkant, redde Wessel in eerste instantie bekwaam. Nog indrukwekkender was dat de Somerense doelman snel weer op de been was om ook de rebound te keren. Dit alles ten spijt, werd de wedstrijd alsnog voor de rust beslist. Een aanval uit het boekje van Susteren werd laag voorgegeven vanuit de rechterkant. De vernuftige spits van de gasten promoveerde de voorzet met zijn hak en via de binnenkant van de paal tot een prachtig doelpunt. Nog voor de rust wist de aanvalsleider ook de derde te maken. Net zoals op het hele veld, kreeg Someren ook binnen het eigen strafschopgebied de sterke spits niet van de bal. Goed gebruikmakend van zijn lichaam en de tegenstander, kapte en draaide hij zich vrij en schoot van dichtbij de derde achter de kansloze doelman van Someren.

Een meer dan terechte donderspeech viel de blauwwitten ten deel in de rust. Trainer Salim Zeroual nam geen blad voor de mond en probeerde zijn team wakker te schudden. Dit sorteerde gedeeltelijk effect. Someren kwam stukken beter uit de kleedkamer en ging in elk geval op zoek naar eerherstel. De tegenstander, die met de 0-3 op zak het ook wel welletjes leek te vinden, werd teruguit gedrukt. Echter kon Someren de ervaren doelman van de gasten niet echt verontrusten. Behoudens wat schoten van afstand en een goede mogelijkheid met een kopbal van Niels van Santvoort, kwamen de gastheren niet. Ten opzichte van de eerste helft was het echter al een hele verademing om te zien dat er nu wel een strijdend team op het veld stond. Des te zuurder was het dan ook dat het op het laatste moment alsnog mis ging. Someren kreeg in de zestien de bal niet goed weg alwaar na enkele pogingen de bal in het doel belandde.

Naast de tweede helft, lijkt het positieve toch echt gevonden te moeten worden in de les die Someren 2 heeft gekregen. Als het niet met z’n allen voor de volledige 100% inzet toont, krijgt dit team het ontzettend zwaar. Doet het dat wel, dan is elke tegenstander te pakken, dat hebben de eerste twee wedstrijden wel laten zien. Daarom te hopen dat aanstaande zondag dit wel weer gewoon het geval is als de reserves van Someren op bezoek gaan bij Berghem Sport.

Opstelling Someren: Wessel Pape; Joey Sonnemans, Maxime Hollanders, Thijs Santegoeds, Kevin Tomassen (30. Dirk Maas); Rik Bukkems, Ties van Baars, Niels van Santvoort; Victor Amafina (46. Jeroen Santegoeds), Jan Meulendijks, Devi Fondon (75. Stein Kleeven).

SV Someren 1
Deurne 1