Someren 2 eenvoudig voorbij subtopper ZSV (5-0)

ZSV 2 (zon)

Hoofdklasse HFD

16 april 2023 11:00

Sportpark De Potacker
Potakkerweg 21
5712AV
SOMEREN
tel. 0493-492147

In de thuiswedstrijd tegen ZSV uit Zeilberg, hebben de reserves van Someren met weinig moeite de punten in eigen huis weten te houden. Via vijf verschillende doelpuntenmakers wist het een ruime overwinning te behalen die echter nog veel hoger uit had kunnen uitvallen als het zuiniger met de mogelijkheden omgegaan was.

Vanaf de aftrap werden de intenties van Someren meteen duidelijk. Na het gelijkspel tegen NWC, was er geen ruimte voor verder puntenverlies om in het spoor te blijven van koploper Erp. Na 10 seconden had het ook al op voorsprong kunnen lopen. De aftrap was voor de gasten uit Zeilberg maar na goed druk zetten stuurde Bart Hurkmans spits Jan Meulendijks de diepte in. Vrij voor het doel schoot Jan het leer echter over en naast. Niet veel later vond Norbert Maas met een goede dieptepass rechtsbuiten Ties van Baars. Ties gaf de bal uitstekend laag voor op Devi Fondon maar bij de tweede paal wist de keeper redding te brengen. Uit de daaropvolgende corner was de kopbal van Ties niet voldoende om voor echt gevaar te zorgen. Aan de overkant was ZSV dichtbij toen, na een goed aangesneden vrije trap op de achterlijn, de bal net over het doel gekopt werd. Na een klein kwartier spelen leek de thuisploeg wederom op weg naar de openingstreffer toen Ties van Baars naar het vijandelijke doel werd gestuurd. Ties werd aangetikt door de keeper van de gastheren waarna geen kaart maar alleen een vrije trap werd gegeven door de leidsman. Dit was voor Jan Meulendijks wel voldoende om de score te openen. Met een prachtige vrije trap over de muur, liet Jan de doelman kansloos. Smet op deze beginfase was wel het uitvallen van zowel Joey Sonnemans als Ties van Baars die beiden door een blessure niet verder konden. Met nog 75 minuten te gaan en nog slechts een wisselmoment over, leidde dit tot een benarde situatie voor Someren. Des te meer omdat de gasten regelmatig met het been vooruit in kwamen waar niet of nauwelijks tegenop getreden werd. Someren liet echter zien niet onder de indruk te zijn en was via Robert Janssen snel dichtbij een verdubbeling van de score maar na een voorzet van Devi Fondon raakte hij de bal niet goed. Niet veel later was het echter alsnog raak voor Robert. Na een mooie actie van Devi Fondon, legde hij de bal net buiten de zestien af op Robert die de bal prachtig en kiezelhard in de kruising schoot. Nog steeds vond Someren het niet welletjes want via een van richting veranderd schot dat net naast het doel ging en een kopbal van Robert Janssen op het houtwerk was het dichtbij een verdere uitbreiding van de score. Net voor rust was de derde treffer alsnog een feit. Na een goede actie van Devi Fondon, schoot Rik Bukkems de bal beheerst in de verre hoek. Robert Janssen was ook nog dichtbij een treffer maar uit een voorzet van Rik Bukkems kopte hij net over.

Na de thee was het eerst ZSV dat Someren onder druk zette maar al snel waren de rollen weer omgedraaid. Na vijf minuten in de tweede helft was het Rik Bukkems die het overzicht goed bewaarde. Zijn voorzet werd door Devi Fondon op prachtige wijze binnen gevolleerd. Niet veel later volgde een vrije trap van ZSV maar doelman Wessel Pape bokste de bal weg voordat er van echt gevaar sprake kon zijn. Na een klein kwartier volgde ineens een bijzonder zwakke periode van Someren. Er werd ineens veel balverlies geleden en de organisatie was daardoor zoek. Verder dan een lage voorzet waarbij Wessel Pape de bal heel even kwijt was en een kopbal uit een corner die net naast ging, kwamen de geelzwarten echter niet. Na zo’n 75 minuten spelen kwam Someren weer beter in z’n ritme en vloeide het geloof bij de gasten volledig weg. Een van de hoogtepunten van de wedstrijd moest dan ook nog komen toen Rick van Bussel een kort genomen hoekschop de voorzet van Robert Janssen van dichtbij binnen wist te tikken. Een mooie opsteker voor Rick die na lang blessureleed weer eens raak wist te prikken. Beide teams waren in de laatste 10 minuten nog eenmaal dichtbij een doelpunt maar in de score veranderde niets meer.

Doordat koploper Erp gelijk heeft gespeeld op bezoek bij Sparta ’25, kan de equipe van Salim Zeroual zondag 23 april op bezoek bij de reserves van Nulandia de koppositie grijpen. Bij winst weet het Erp, dat niet in actie komt, met nog twee speelronden te gaan te passeren op de ranglijst. Gezien de ranglijst een haalbare taak maar Someren heeft vaak moeite met de geelzwarten uit Nuland.

Opstelling Someren: Wessel Pape; Joey Sonnemans (9. Dirk Maas), Maxime Hollanders, Karel de Lau, Sem Leenen; Bart Hurkmans, Robert Janssen, Norbert Maas (71. Niels van Santvoort); Ties van Baars (15. Rik Bukkems), Jan Meulendijks, Devi Fondon (71. Rick van Bussel).