Veteranen: Lekkere wedstrijd met mooi resultaat

SV Someren Veteranen

SJVV Veteranen B

11 maart 2023 17:00

Sportpark De Potacker
Potakkerweg 21
5712AV
SOMEREN
tel. 0493-492147

Met de laatste overwinning nog vers in het geheugen kwamen we afgelopen zaterdag de kleedkamer uit. Het loopt lekker de laatste wedstrijden, dus dat proberen we vast te houden.

De eerste 10 minuten van de match waren beide teams aan het aftasten welke tegenstander zij voor zich hebben. SJVV probeerde regelmatig met hun snelle spits een doorbraak te forceren. Ons middenveld en onze voorhoede voelden zich echter gaandeweg het spel steeds sterker worden, waardoor een aanval van de tegenstander al meteen in het middenveld in de kiem werd gesmoord. De wendbaarheid van Maarten, Tim, Kevin en onze gastspeler Bennie betaalde zich in deze wedstrijd dik en dubbel uit!

Voor SJVV werd echter ook duidelijk dat zij voortaan goed rekening moesten gaan houden met de kwaliteiten van Frank B. als onze spits. Via een mooie dieptepass wist Frank de bal net over de middenlijn onder controle te houden en zich los te maken van de achtervolgende defensie van de tegenstander. De keeper van SJVV was vervolgens zijn enigste obstakel, maar door het hoofd koel te houden werd ook hij door Frank op het verkeerde been gezet en de bal in de linker hoek van het doel geschoten.

Het beeld van de wedstrijd liet steeds meer een SJVV zien dat niet goed raad wist met de aanvalsdrift van de veteranen uit Someren. Maar ze bleven mogelijkheden zoeken en even leek het erop dat een penalty de aansluitingstreffer zou kunnen worden voor de bezoekers, was het dat onze scheids Rene anders besloot.

Na rust werd er gewisseld en werden twee oude rotten toegevoegd een de troeven in ons spel. Het bleek een versterking waardoor SJVV helemaal het vrij spelen werd ontnomen. Martien zorgde voor een solide balbeheersing over links en Ruud stond zijn mannetje als voorstopper. Prachtige aanvallen waren het resultaat door zoveel ervaren voetbaltalent!

Het doel van de tegenstander kwam om de haverklap onder vuur te liggen. De keeper van SJVV hield de ene na de andere bal uit het doel, tot het moment dat het afstandsschot van Martien net voor de zestien op de lat knalde en in de rebound door Bennie alsnog in de touwen kon worden geschoten. En daar bleef het niet bij, want even daarna kreeg hij een volgende kans om via de voorzet van Tim de bal in het keepersgebied in het doel te plaatsen.

Het werd afzien voor de bezoekers. Ze probeerden de eer te redden en slaagden daarin via een prachtig geplaatst afstandsschot door de spits van SJVV, waarbij de bal zulk een effect kreeg dat zelfs onze ervaren Marc zich vergiste in de beweging. De overwinning werd uiteindelijk door ons nóg meer verstevigd met een mooi schot op doel door onze spits Frank B..

Link naar filmmateriaal

Foto- en fimmateriaal : Wim