Veteranen: Het ging lekker op de Helmondse grasmat

1402SB
BUSSUM
tel. 035-6914185

De een na laatste wedstrijd voor de winterstop mochten we onze krachten meten tegen het voetbalteam van De Braak A. In een heerlijk winters temperatuurtje waren we getuige en deelnemer van een van de laatste wedstrijden op een van de velden naast het iconische Helmond Sport stadion. Een stadion waar de omwonenden al zittend in campingstoeltjes in het verleden vanaf hun platte dak van hun schuurtje een wedstrijd van Helmond Sport konden meebeleven. Die tijd is voorbij. Binnen nu en enkele jaren herrijst er enkele tientallen meters verderop een geheel nieuw voetbalstadion, de Beweegcampus van Helmond.

Deze wedstrijd hadden we de mannen van het elftal van De Braak A alvast een voorproefje gegeven van hoe bewegen op een grasmat er écht uitziet. Gedurende de 1e helft waren ze behoorlijk onder de indruk, waardoor er voor ons geen noemenswaardige gevaren voor ons doel ontstonden. Marc had niet veel te doen deze keer!

Er werd door de thuisploeg wel gezocht naar combinaties om door onze spelwijze te breken, maar door hun zwakke voorhoede bleven doelrijpe kansen echter uit. Aan onze kant werd er beter geboerd. Wij kregen kans op kans om de binnenkant van het doel te raken. Opnieuw was Frank B., onze spits succesvol in de zestien en in het keepergebied. Twee mooie doelpunten voor rust waren het resultaat. De kans die Peter kreeg met zijn mooi draaibal vanuit een strak afstandsschot mag ook niet onvermeld blijven. Helaas voor hem hield de keeper van De Braak A deze doelpoging er wel uit.

Na rust konden we bijna op dezelfde manier verder voetballen. Hier en daar ontstond er even een gevaarlijke situatie voor ons doel, maar door sterk ingrijpen van Stefan, Darek en Frank bleef ons doel leeg. Daarentegen poeierde Jeroen de voor ons derde treffer tussen de palen van de tegenstander en deed Frank B. er uiteindelijk nog een schepje bovenop door er 0 – 4 van te maken. Eind goed al goed.

De laatste wedstrijd zal wederom tegen een Hellimundse ploeg zijn, Mierlo-Hout en dan ff een paar maanden rust. Wij wensen als veteranen iedereen fijne feestdagen en een gezond en sportief 2023!

Link naar filmmateriaal

Foto- en filmmateriaal: Wim