Veteranen: Mooie pot voetbal

5724AD
OMMEL
tel. 0493-694551

Op een zonnige zaterdagmiddag hadden we ons opgesteld op de kunstgrasmat van Olympia Boys in Ommel. De hoofdsponsor was niet aanwezig, maar het thuisspelende team had zich hatseflats versterkt sinds de laatste ontmoeting.

De eerste 35 minuten werd er door beide teams geprobeerd om de tegenstander op het verkeerde been te krijgen, dit lukte echter geen van beide elftallen, waardoor het beeld van deze eerste helft een beetje een saai karakter kreeg.

De tweede helft kwam er meer vuur in de strijd en was het Ommel dat vrij snel het eerste doelpunt van de wedstrijd maakte via een voorzet vanuit rechts. Marc verkeek zich op de stuit die de bal maakte in zijn keepergebied, waardoor Frank en Bennie niet meer konden reageren om een doelpunt te voorkomen.

Er werd gaandeweg de wedstrijd beter overgespeeld door ons, waardoor Ommel vaak letterlijk achter de feiten aan moest rennen. Mede door offensief voetbal van Darek ontstond de weg naar onze gelijkmaker. Vanuit een hoge sprong kreeg hij de bal met een beetje geluk op de knie, waardoor deze onze voorhoede kon bereiken. Het schot op doel wat daarop volgde werd niet klemvast door de keeper van Olympia Boys gesmoord, waardoor Bennie via een snelle actie de bal wist te onderscheppen en soepeltjes in het doel kon schieten.

De derde helft werd in een gezellige sfeer in de kantine van Olympia Boys onder het genot van een met zorg geserveerd drankje en hapje genoten.

Link naar filmmateriaal

Foto- en filmmateriaal: Wim