Grote overwinning voor Someren JO19-1

5831AB
BOXMEER
tel. 0485-571981

Someren JO19-1 gaat vandaag op bezoek in Boxmeer, om tegen Olympia’18 JO19-1 te spelen. De thuiswedstrijd werd Olympia ’18 met 6-1 van de mat geveegd.

Someren start sterk, in de 2e minuut wordt een corner genomen door Bram Raijmakers, hij legt de bal precies op Luc van Berlo zijn hoofd, en al vroeg in de wedstrijd komt Someren op voorsprong, 0-1. Direct vanuit de aftrap wordt Someren verrast door een lange bal, de voorzet die hierop volgt wordt behendig achter invaller doelman Joep van Besouw getikt, 1-1. Na 12 minuten komt Someren weer op voorsprong, waar iedereen een voorzet verwacht van Kevin Tomassen, ziet hij de keeper verkeerd gepositioneerd staan, en legt hij de bal met een fluwelen trap bij de 2e paal neer, en valt schitterend binnen, 1-2. Nog binnen het kwartier valt ook de 1-3, wederom is er een corner van Bram, die door Luc binnen gekopt wordt. In de 25e minuut verstuurt Daan Hurkmans de bal richting Stein Deerns, die niet nadenkt en de bal in het doel schuift, 1-4. Nog allemaal binnen het half uur stoomt Kevin vd Voort op, hij weet Tom Lintermans te bereiken, en Tom geeft een afgemeten voorzet en wederom is het Luc die het net laat trillen, 1-5. In de 34e minuut weet Joep een 1 op 1 situatie te keren, en hierdoor blijft de ruime voorsprong op het scorebord staan. Nog net voor rust krijgt Someren een vrije trap, Kevin vd Voort brengt de bal het strafschopgebied in, Stein behoudt het overzicht en kopt de bal voor op Luc, die zijn 4e van de middag binnen weet te tikken, 1-6.

In de 2e helft neemt Someren wat gas terug, maar na een kwartier weten ze toch te scoren. Kevin vd Voort bereikt Luc, en hij schuift de 1-7 binnen. Ook Olympia’18 laat nog een keer van zich horen, en in de 85e minuut wordt een vrije trap binnen getikt, 2-7. In de laatste 5 minuten laat Tom de Kleijne nog 2 kansen onbenut, zijn eerste spat uiteen op de lat, zijn tweede kans verdient een goal, waar hij eerst zijn tegenspeler door zijn benen speelt, weet hij ook de keeper te omspelen, maar helaas mist zijn schot op een haar na het doel.

Een grote overwinning voor Someren JO19-1, dat daardoor blijft mee strijden om het kampioenschap in de Hoofdklasse-L. De komende 2 zaterdagen kan Someren de accu weer opladen doordat er geen wedstrijden gepland staan. Op zaterdag 14 mei komt Mierlo-Hout JO19-1 op bezoek op sportpark de Potacker, om 15:15 uur wordt er dan afgetrapt, tot dan!