Klinkende overwinning Someren JO19-1

5712AV
SOMEREN
tel. 0493-492147

Voor vandaag staat de topper tussen de nummer 1 en 2 op het programma. Someren start de wedstrijd als koploper, en Mierlo Hout JO19-1 volgt op 1 punt afstand.

Someren komt sterk uit de startblokken, en binnen 5 minuten komt Someren uit een corner op voorsprong. In 2 instanties weet Stein Deerns de blauw witten op voorsprong te brengen. Na 10 minuten krijgt Mierlo Hout zijn 1e kans, uit een corner van Someren, weet Mierlo Hout er snel uit te komen en komt de voorhoede speler oog in oog te staan met doelman Kevin Aben, maar hij weet de doelpoging te stoppen. In de 17e minuut verdubbelt Someren de voorsprong, de rode loper wordt uitgelegd voor Dave van Ballegooy, en hij mag vrij door lopen richting het doel, en weet de bal binnen te schuiven, 2-0. Op het half uur komt Dave aan de rechterzijde aan de bal, via Bram Raijmakers en Joep Wijnen komt de bal in de voeten van Stein Deerns, met een razendsnelle passeerbeweging geeft hij zijn tegenstander het nakijken, en schiet vanaf de zestienmeter lijn de bal in de verre hoek, 3-0. Nog voor rust komt Someren ook op 4-0, een voorzet van Kevin Tomassen is te hard, maar belandt toch nog bij Tom Lintermans, en met een individuele actie schiet hij de bal in het doel.

Someren komt na rust sterk het kleedlokaal uit, en uit een voorzet van Stein, lobt Kevin Tomassen de bal op de lat. Daarna gaat de storm van Someren voor even liggen, en krijgt Mierlo Hout een aantal kansen. In de 64e minuut krijgt Mierlo Hout een strafschop, maar ook hier komt Kevin Aben als winnaar uit de strijd. In de 75e minuut wordt er toch nog gescoord door Mierlo Hout, een rollertje in de korte hoek is Kevin nu toch wel te machig, 4-1. Toch weet Someren het laatste doelpunt te maken van deze wedstrijd, een uitrap van Kevin Aben wordt schitterend uit de lucht aangenomen door Luc van Berlo, en hij steekt de bal op Tijn Welten, die koelbloedig de bal binnen weet te schieten, 5-1. Het laatste wapenfeit is nog van Luc van Berlo, maar ook zijn lob valt neer op de lat en zo blijft de 5-1 op het scorebord staan.

Een goede overwinning voor Someren, om in de race te blijven voor het kampioenschap. Komende zaterdag is er wederom een belangrijke wedstrijd, als er gespeelt wordt tegen nummer 3 Sparta’25 JO19-1. De mannen uit Beek en Donk wisten ons in hun thuiswedstrijd op 0-0 te houden, hopelijk weet Someren op de Potacker wel de 3 punten binnen te slepen, om 15:15 uur wordt er afgetrapt, tot dan!

Foto's: Luca Engelbracht