Someren JO19-1 wint ruim van Olymia’18 JO19-1

5712AV
SOMEREN
tel. 0493-492147

Een gehavend Someren speelt vandaag tegen Olympia’18 uit Boxmeer. Someren heeft een zestal afwezigen door verschillende oorzaken, dus krijgt het vandaag versterking van 3 spelers van de JO17-1, 1 speler van de JO17-2 en 1 speler van de JO19-2.

Someren begint zwak aan de wedstrijd, en uit de 1e corner wordt Olympia’18 direct gevaarlijk met een kopbal, het is Kevin vd Voort die op de doellijn redding weet te brengen. In de 4e minuut krijgt Olympia’18 zijn 2e grote kans, maar door goed verdedigingswerk wordt een doelpunt voorkomen. In de tegenaanval belandt de bal bij Tom Lintermans, die de achterlijn haalt en goed het overzicht houdt, de inkomende Stein Deerns weet de bal achter de doelman te leggen, 1-0. In de 17e minuut maakt Someren ook de 2-0, een bijna identieke goal, wordt nu door Luc van Berlo afgewerkt, na voorbereidingswerk van Tom Lintermans. Someren krijgt daarop volgend nog een aantal kansen in de 1e helft, maar of de doelman van Olympia’18 weet redding te brengen, of het aluminium wordt geraakt door de Somerense schutters. De ruststand blijft staan op 2-0.

Someren start ijzersterk na rust, en in de 51e minuut stuurt Stein met een sublieme pass Luc weg, die oog in oog met de doelman niet faalt, 3-0. In de 57e minuut laat Olympia’18 nog een keer van zich zien, en meteen is dit ook een doelpunt. Een dribbel van 1 van de voorwaartse wordt afgesloten met een schot op de paal, de rebound wordt vanaf randje strafschopgebied binnen geschoten, er zit nog een klein luchtje van buitenspel aan, doordat er nog een speler in de baan van het schot staat in buitenspel positie, maar arbiter Mulder keurt het doelpunt goed, 3-1. Someren pakt het goed op en balverovering van Tijn Welten op het middenveld levert balbezit op voor Tom Lintermans, wederom vindt hij Luc op zijn pad, en hij maakt er 4-1 van. In de slotminuten van de wedstrijd maakt Luc ook nog zijn 4e en 5e doelpunt van de wedstrijd, na voorbereidend werk van Stein en Dave van Ballegooy waardoor de einduitslag op 6-1 komt te staan.

Een prima overwinning voor de equipe van John van Gansewinkel, dat vandaag geen steken liet vallen. Met een gehavende selectie, maar met goede aanvulling van andere teams, hebben we een goede pot op de mat gelegd. Hopelijk gaan we hier komende zaterdag een vervolg aan geven, als we op sportpark de Beemd spelen, tegen Mierlo Hout JO19-1, aanvang is om 15:00 uur, tot dan!