Someren JO19-1 verliest belangrijke wedstrijd

5712AV
SOMEREN
tel. 0493-697684

Vandaag staat de belangrijke wedstrijd tegen Sparta’25 JO19-1 op het programma. De Spartanen staan op een 3e positie, Someren verdedigt de koppositie.

Beide ploegen beginnen afwachtend aan het duel, en Someren moet wachten tot de 20e minuut voor het eerste wapenfeit. Een voorzet van Kevin Tomassen belandt via een verdediger voor de voeten van Stein Deerns, maar hij schiet de bal over het doel. 2 minuten later is het Luc van Berlo die mag aanleggen voor een vrije trap vanaf de 16 meterlijn, maar de Sparta goalie heeft een prima redding in huis. Op het half uur neemt Stein Deerns een perfecte corner, maar helaas voor Someren belandt zijn inzet op de lat. Sparta ’25 komt niet tot grote kansen in de 1e helft, maar de wedstrijd gaat gelijk op.

In de 57e minuut gaat het dan toch mis voor Someren, een corner van Sparta ’25 kan niet voldoende verwerkt worden, en de spits van Sparta ’25 weet de bal hoog in het doel te werken, 0-1. In de 60e minuut weet Sparta ’25 de score al bijna te verdubbelen, maar is het Kevin van de Voort die de bal nog net voor de doellijn weet weg te werken. In het resterende deel van de wedstrijd weet Sparta’25 de voorsprong niet meer weg te geven, en zo staat Someren met lege handen.

De titel in de hoofdklasse-L is nu ver uit zicht voor Someren, dat concurrent Deurne wel zag gelijk spelen, maar Sparta’25 heeft de leiding overgenomen in de stand. Komende zaterdag kan Sparta’25 het in eigen huis afmaken tegen Gemert JO19-2. Someren gaat op bezoek bij Deurne, en kan bij een overwinning nog hopen op een wonder in Beek en Donk. De aftrap bij Deurne tegen Someren is om 15:00 uur op sportpark de Kranenmortel, tot dan!