Tweede oefenwedstrijd na lockdown eindigt in 3-0

5712AV
SOMEREN
tel. 0493-492147

Onder belabberde weersomstandigheden (harde wind en veel regen) speelde het eerste elftal een oefenwedstrijd tegen Merefeldia 1. De derdeklasser uit Nederweert had aanvallend weinig  in te brengen, maar probeerde het Someren verdedigend wel zo lastig mogelijk te maken.

Dat laatste lukte redelijk, want ondanks veel kansen, slaagden de blauwwitten er maar drie keer in om het net te vinden. Dat had overigens niet alleen met de tegenstander te maken, maar ook met de eigen doeltreffendheid en de matige passing (vooral in de eerste helft).

De thuisclub kwam al snel op voorsprong door een knap doelpunt van Luuk Hoeben. Die zag de doelman iets te ver voor zijn goal staan en lobde de bal over de keeper heen tegen de touwen, 1-0. Er kwamen nog diverse doelkansen, maar de rust ging in met een minimale voorsprong.

In de tweede helft kwam Someren weer heel snel aan een doelpunt. Na een vloeiende aanval over rechts scoorde Luc Bouwmans de 2-0. Invaller Mark Oudshoorn zette de 3-0 eindstand op het scorebord na een prima pass van Thijs Martens. Niels Schweren kopte nog op de lat.

Someren-doelman Sil Joosten bleef 100% foutloos. Met uitzondering van een paar terugspeelballen en veel wind hoefde hij niets te vangen.

SV Someren 1
Deurne 1