SV Someren 2 wint ook van Venlosche Boys 2

5712AV
SOMEREN
tel. 0493-492147

Net zoals tegen ZSV 2 speelden de blauwwitten een zeer zwakke eerste helft. Het was slordig en er werd niet als team gestreden. SV Someren 2 mocht van geluk gespreken dat het niet al met een ruime achterstand de rust inging. Het was slechts 0-1 voor Venlosche Boys 2 die in de 35e minuut werd gemaakt.

Na rust kwam Someren 2 weer beter uit de kleedkamer. Als team werd er gestreden voor elke meter en er werd hard gewerkt voor een gelijkspel en misschien wel een overwinning. Tot de 75e minuut kreeg SV Someren 2 de bal niet in het net. Het laatste kwartier was het voor de neutrale kijker een geweldige wedstrijd met een geweldig slot voor SV Someren 2. Het was Freek van Bussel die in de 75e minuut werd neergehaald in het zestienmetergebied. Hij eiste de penalty zelf op en schoot resoluut de 1-1 binnen. Daarna ging SV Someren 2 vol voor de 3 punten. Het was in de 85e minuut JO19-1-speler Luc van Berlo, die na een assist van Freek van Bussel, vrij voor de keeper van Venlosche Boys 2 kwam te staan. Hij dacht niet na en omspeelde de goalie en schoot de 2-1 binnen. De mannen uit Venlo gingen nu weer vol voor de gelijkmaker die er ook kwam in de 88e minuut, 2-2. Toch wist SV Someren 2 in de blessuretijd nog te winnen. Het was wederom Luc van Berlo die in de slotseconden van de wedstrijd de 3-2 voor SV Someren 2 tegen de touwen kopte. Een zéér belangrijke overwinning van de blauwwitten. Nu staat SV Someren met nog 3 wedstrijden te spelen 7 punten los van medeconcurrent Groene Ster 2 voor nacompetitie voor degradatie.

Zondag 22 mei speelt SV Someren 2 uit tegen HVCH 2. Aanvang 11.30 uur in Heesch.

Opstelling: Wessel Pape, Norbert Maas (73’ Luc van Berlo), Jan Meulendijks (45’ Oelse Venhuizen, Robert van Lierop (28’ Maxime Hollanders), Jur Schweren (45’ Tom Lintermans), Nick Kusters, Maico Meulen (45’ Devi Fondon), Mark Oudshoorn, Freek van Bussel (C), Niels van Santvoort en Tim v.d. Boomen.