SV Someren 2 boekt knappe overwinning op de koploper

5753RG
DEURNE
tel. 0493-315548

De blauwwitten kregen al binnen 30 seconden een dot van een kans via Freek van Bussel. Hij schoot echter recht op de keeper. In de 15e minuut kwam ZSV 2 op een 1-0 voorsprong na zwak verdedigen van de blauwwitten. De eerst helft was van SV Someren 2-kant niet goed. De blauwwitten waren slordig in de passing en er werd niet als team gestreden voor de overwinning.

Na rust was het veel beter. Als team werd er gestreden en er werd hard gewerkt voor een gelijkspel en misschien wel een overwinning. In de 62e minuut was het Maico Meulen die na een goede actie Mark Oudshoorn wist te vinden en hij schoof de 1-1 binnen. SV Someren 2 kwam steeds beter in de wedstrijd en het geloof in drie punten was er zeker. In de 81e minuut kwam SV Someren 2 zelfs op voorsprong. Devi Fondon zetten Maico Meulen met een goede dieptepass vrij voor goal. Hij omspeelde de keeper en kan daarna makkelijk binnenschieten, 2-1 voor de blauwwitten. De resterende minuten ging SV Someren 2 met man en macht verdedigen om de drie punten over de streep te trekken. Deze punten zijn zeer belangrijk in het ontlopen van de nacompetitie voor degradatie.

Aankomende donderdag 12 mei speelt SV Someren 2 een thuiswedstrijd tegen Venlosche Boys 2. Dit in plaats van zondag 15 mei. Aanvang 20.00 uur.

Opstelling: Wessel Pape, Bart Hurkmans (60’ Mark Oudshoorn), Jan Meulendijks, Robert van Lierop (60’ Oelse Venhuizen), Jur Schweren, Nick Kusters, Maico Meulen, Niels van Santvoort, Freek van Bussel (C) (89’ Kevin Tomassen), Tim v.d. Boomen (25’ Rik Bukkems) en Devi Fondon.