Someren 3: De zon brak onverwachts door op sportpark De Potacker in Someren

5712AV
SOMEREN
tel. 0493-492147

De tiende wedstrijd van het seizoen was aangebroken voor Someren 3 en deze zou gespeeld worden tegen de reserves van Budel. De uitwedstrijd ging met 3-2 verloren maar mogelijk kan ditmaal de polyethene ondergrond die Someren 3 gewend is het verschil maken. De competitie ligt dicht bij elkaar maar met slechts 3 punten is Someren de enige ploeg die als uitschieter kan worden gezien, in de negatieve zin.

Desondanks betraden de spelers met goede hoop het sportpark. Tijdens de bespreking deelde trainer John Hurkmans mede dat hij extra veel tijd heeft gespendeerd aan het strijdplan van deze week. Er werd namelijk de gloednieuwe
4-4-2 formatie gehanteerd die beter aan zou sluiten bij de spelers die het derde tot haar beschikking heeft. Verder had Hurkmans ook een aantal corner-varianten op papier gezet die extra dreiging zouden toevoegen aan de dode spelsituaties van het team. Een enkele speler moest nog even zijn knop omzetten maar toen alle vizieren op scherp stonden was het tijd voor de mannen van Someren 3 om zich om te kleden en het veld te betreden. Tijdens de warming-up begonnen er enkele zonnestralen door te breken tegen de weersvoorspellingen in. De ironie van deze
metafoor was de spelers niet ontgaan en vol goede moed stelde zij zich op voor de aanvang van de wedstrijd.

Na het horen van het eerste fluitsignaal trapte Budel af en zoals we van Someren 3 gewend zijn doken zij er meteen fel bovenop. Aan inzet ontbreekt het nooit bij de mannen van Someren 3 maar in het verleden hebben zij dit zelden om weten te zetten in dreigende situaties. Echter dankzij een vroege corner in het voordeel van Someren konden zij het nieuwe wapen van trainer John Hurkmans direct toepassen. Rik Bukkems gaf het afgesproken signaal om zijn
medespelers te vertellen welke variant er toegepast zou worden en hier leek direct een grote kans uit voort te komen die resulteerde in nog een corner. Ook dit moment werd opnieuw gevaarlijk en leidde tot nog een hoekschop. De derde
poging werd goed weggewerkt door de Budelse verdediging maar Someren had door deze opeenvolging van kansen wel het momentum te pakken. De nieuwe formatie leek het spel van Someren 3 te complimenteren aangezien zij vooral het
tempo bepaalde en er weinig dreiging was vanuit Budel gedurende de eerste helft. Toch had de uitpartij de grootste kans tot op heden toen Dani Fondon knullig de bal verloor in de verdediging en Budel uit kon breken met een overtal van 3 spelers tegen 1. Op miraculeuze wijze wist aanvoerder Karel de Lau samen met interimkeeper Bart Franken hen van scoren te behoeden. Er moet wel bekend worden dat het niet bijster goed was uitgespeeld van de 3 aanvallers. Verder gebeurde er niet veel noemenswaardigs tot het rustsignaal werd gegeven maar de algemene consensus was dat Someren de bovenliggende partij was.

Toen de 2 teams zich weer hadden opgesteld voor de tweede helft liet de scheidrechter enige tijd op
zich wachten. Er werd gespeculeerd dat deze de dag van tevoren een kapsalon bij de Meer had gegeten en hierdoor enige vertraging had opgelopen.
Eenmaal teruggekeerd kon de wedstrijd weer van start en floot hij voor de aanvang van de tweede helft. Snel na rust werd Joey Sonnemans gewisseld voor Maxime Hollanders die was teruggekeerd van zijn wedstrijd bij de reserves van Someren. In de openingsfase van de tweede helft was Someren nog steeds het dominantere team maar beide teams hadden moeite om zich voor de tegenstander zijn doel te positioneren. Dani Fondon werd een kwartier na de rust afgelost door Thijs Santegoeds. Kort hierop ontving Robert Janssen een steekbal en schoof hij koelbloedig de 1 – 0 langs de keeper van Budel af.
Door deze langverwachte treffer kwam er enige ontlading vrij bij zowel de spelers als bij de bank. Met Someren op voorsprong had Budel geen keus en moesten ze aanvallender gaan spelen om terug in de wedstrijd te komen. Someren had hier echter alle antwoorden op en kreeg nu zelf de ruimte om hun aanvallen op te zetten. Kort na de vorige treffer gooide Rik Bukkems de bal voor de goal en kwam deze via Rico Sonnemans in de voeten van Mike van de Loo terecht. Mike die zich al de gehele wedstrijd in het zweet heeft lopen rennen maakte deze kans overtuigend af en werd beloond met een wisselbeurt. In zijn plaats betrad Vince van de Kampen het veld en tegelijkertijd werd Bob van Zon gebracht in de plaats van Rik Bukkems. Van Zon keerde terug in de wedstrijd selectie na een lange afwezigheid aan de hand van blessures.
In de laatste minuten van de wedstijd zien we plotseling Dirk Maas een splijtende pass vanaf de middellijn geven die Klaas van Eijk vrij voor de goal zet. Klaas, die unaniem besloten de man of the match was, besloot deze bal echter af te geven aan zijn kameraad Vince van de Kampen. Vince schoot de bal beheerst tegen het net en met 3 – 0 was de winst binnen. De arbiter die de wedstrijd in goede banen heeft weten te begeleiden floot voor het eindsignaal en de 3 punten voor Someren waren een feit.

Om degradatie te voorkomen moet er nog veel gebeuren maar met deze overwinning zet Someren 3 een hele grote stap in de goede richting. Rick van Bussel heeft nog de 7-dronk gedaan vanwege een weddenschap met een hele lage
kans-verhouding en de mannen van Someren 3 hebben er gezamenlijk een mooie zondag van gemaakt.