Someren 3 verliest nipt van Gemert 2

5421SK
GEMERT
tel. 0492-362056

Op zondag 1 mei trad Someren 3 in de vroege morgen aan tegen Gemert 2. Someren speelde de laatste wedstrijden goed georganiseerd voetbal alleen vergat zich steeds te belonen in de vorm van punten. Someren staat dan ook onderaan en zal hoogstwaarschijnlijk de nacompetitie ingaan. Gemert daarentegen is de laatste wedstrijden flink op dreef en weet met hoge uitslagen te winnen. Someren zal er dan ook alles aan moeten doen om de punten mee naar Someren te nemen

Someren start de wedstrijd zwak en Gemert kan de bal makkelijk verleggen en tussen de linies spelen. Na enkelen minuten staat het dan ook al snel 0-1 voor de thuisploeg via een vrij makkelijk uitgespeelde aanval over recht. Gemert heeft veel balbezit en wordt daarmee ook regelmatig gevaarlijk. Someren krijgt geen grip op de technische kleine spelverdeler van Gemert. Op de 0-1 volgt dan ook snel de 0-2. Hierna komt Someren enigszins in de wedstrijd en komt de dreiging voornamelijk van Tim van de Boomen af. Echter weet de keeper van Gemert de nul te houden met een paar goede reflexen op schoten van Tim van de Boomen en Bob van Zon. Hierna weet Gemert snel de 0-3 te maken en gaat Someren met een flinke achterstand de rust in.

Someren gaat in de rust drie keer wisselen. Dirk Maas, Dani Fondon en Rico Sonnemans komen in de ploeg. Na de rust lijkt Gemert moe te worden en krijgt Someren steeds meer grip op de wedstrijd. Someren krijgt dan ook een tal van kansen en lijkt zich weer niet te gaan belonen voor het goede spel. Maar dan toch valt de 1-3 via Karel de Lau. De comeback lijkt ingezet, Gemert Komt niet meer veel aan de bal en Someren blijft dreigend. Hier volgt dan ook snel via een mooi opgezette aanval van Dani een goal uit die Dirk maas keurig tegen de touwen werkt. Someren zet alles op alles om er toch nog een punt uit te halen, maar het mocht niet zo zijn. Het was een wedstrijd waar veel gebeurde en die spannend was tot het laatste moment. Someren zal zich moeten gaan voorbereiden op de nacompetitie. De eerstvolgende wedstrijd is op zondag 8 mei thuis tegen EVVC 2 Aanvang van deze wedstrijd, 13:00 op sportpark de Potacker, tot dan!