Someren 3 wint op bezoek bij Mierlo-Hout (0-1)

Mierlo Hout 2 (zon)

1e klasse B

24 mei 2022 20:00

P.W.G. Schepers

Sportpark De Beemd
Wilgehoutstraat 6
5706VW
HELMOND
tel. 0492-538649

Op een doordeweekse dinsdag heeft Someren een zwaarbevochten maar verdiende overwinning behaald. Ondanks dat Someren al zeker weet dat het zich via de nacompetitie moet zien te handhaven, streden de mannen van trainer John Hurkmans voor elke meter en wist het via Ties van Baars het enige doelpunt van de wedstrijd te maken.

Was het in de heenwedstrijd nog een degradatiekraker, nu waren de rollen totaal veranderd. Someren wist al zeker dat het nacompetitie tegen degradatie moet gaan spelen terwijl de reserves van Mierlo-Hout juist nog om nacompetitie voor promotie in de race zijn. Doordat op zondag maarliefst acht spelers met het tweede elftal mee moesten doen, diende Someren het verzoek in om deze wedstrijd op dinsdagavond te spelen. Gelukkig waren de gastheren bereid om hierin mee te werken waardoor een echte wedstrijd kon ontstaan. Dit werd ook duidelijk in de eerste helft. Begon Mierlo-Hout nog goed in de eerste vijf minuten, daarna namen de gasten meer en meer het heft in handen. Enkele malen verschenen de gasten al gevaarlijk voor het doel maar hadden ze zoals wel vaker dit seizoen moeite om het net te vinden. Totdat een diepe bal via Vince van der Kampen bij Ties van Baars uitkwam. Ties bedacht zich niet en schoot de bal uitstekend in de hoek. In het vervolg was Someren zeker niet de mindere maar moest het wel jeugdkeeper Kevin Aben danken dat het met een voorsprong ging rusten. Een gevaarlijk aangesneden vrije trap werd al dan niet verlengd naar de lange hoek. Terwijl iedereen al op een doelpunt rekende, wist Kevin de bal met een katachtige reflex uit de benedenhoek te duiken. Zodoende ging Someren toch met een voorsprong de rust in. Ondanks deze voorsprong, kreeg Someren toch nog een flinke tegenslag te verwerken. Aanvaller Vince van der Kampen viel geblesseerd uit met een op het oog zware blessure. Zijn plek werd ingenomen door Dani Fondon.

Na de rust probeerde Mierlo-Hout het wat opportunistischer. De conditioneel niet zo sterke controlerende middenvelder, liet zich steeds vaker uitzakken om van daaruit met zijn ijzersterke trap de bal achter de defensie te leggen. Hierdoor ontstonden er enkele hachelijke situaties maar meer dan een aantal hoekschoppen leverde dit tot dan toe niet op. Someren werd vooral gevaarlijk door via een snelle omschakeling gebruik te maken van de geboden ruimte. Te vaak werd dit echter niet goed uitgespeeld. Zo kregen de gasten meermaals een overtal situatie maar onder meer een drie-tegen-één en vier-tegen-twee situatie werden niet goed uitgespeeld. Toen de frustratie bij Mierlo-Hout verder de overhand nam, ontstond er toch nog een gevaarlijke situatie voor het Someren doel. De bal bleef in de zestien hangen zodat van dichtbij het doel van Kevin Aben onder vuur kon worden genomen. Wederom bleek het talent van Kevin en met een volgende prima reflex, werden de punten definitief binnengehaald.

Een mooie opsteker voor Someren dat nog kampioen Berghem Sport op bezoek krijgt alvorens de laatste competitiewedstrijd uit bij Rhode op het programma staat. Vervolgens zal Someren het verplichte toetje van de nacompetitie ingaan.

Opstelling Someren: Kevin Aben; Joey Sonnemans, Maxime Hollanders (62. Jesse Welten), Dirk Maas (C), Rob Custers; Mike van der Loo, Tim van den Boomen, Brent Weekers; Patrick Vereijken (83. Dani Fondon), Ties van Baars, Vince van der Kampen (34. Robert Janssen).