Gehandicapt Someren verliest nipt van naaste concurrent

Mierlo Hout 1

SV Someren 1

2e klasse H

1 mei 2022 14:30

A.M.A.H. Vereijken

Sportpark De Beemd
Wilgehoutstraat 6
5706VW
HELMOND
tel. 0492-538649

Someren miste drie basisspelers in de uitwedstrijd tegen concurrent Mierlo-Hout, maar desondanks ging het team van Tim van Seggelen voortvarend van start. Uit de eerste hoekschop scoorde Justin Hoeben de 0-1. De Somerenaren werden in de beginfase nog twee keer gevaarlijk, maar Jasper Lalisang bracht de thuisclub op gelijke hoogte. Mierlo-Hout kwam voor rust ook nog op 2-1 via Mike de Meij. Daarna had Someren het beste van het spel en het verdiende de gelijkmaker, maar doelman Lebens en de lat brachten redding.

Na rust was het beste ervan af bij Someren. Mike de Meij raakte de paal en kopte de thuisclub vijf minuten voor tijd op 3-1. In de absolute slotfase maakte Gjalt Burger het nog even spannend door via de onderkant van de lat de 3-2 binnen te knallen.

Het gehandicapte Someren kwam al in de tweede minuut op voorsprong toen Nick de Louw de bal uit een hoekschop van Thijs Martens doorkopte op Justin Hoeben. Die bracht zijn team op een snelle voorsprong. Daarna miste een omhaal van Koen de Louw net de juiste richting en Thijs Martens kwam een stapje tekort om doelman Lebens de verschalken. Na een kwartier zette een combinatie tussen Mike de Meij en Jasper Lalisang laatstgenoemde voor Someren-doelman Kevin Aben. De jeugdige goalie raakte de aanvoerder van Mierlo-Hout, maar leek eerst de bal aan te tikken. Scheidsrechter Vereijken  wees echter naar de stip, waarna Lalisang zijn team op 1-1 bracht. Koen de Louw stuitte daarna op doelman Lebens en rekende even later op een strafschop, die niet werd gegeven. Uit de tegenaanval, na vermeend buitenspel, schoot Mike de Meij in de verre hoek de 2-1 binnen. Na een half uur was Someren dichtbij de gelijkmaker, maar een kopbal van Nick de Louw werd knap gepareerd door doelman Lebens en uit de aansluitende hoekschop kopte Pascal Loomans tegen de onderkant van de lat. Ook een inzet van de sterk spelende Nick de Louw eindigde op de vuisten van de Houtse doelman.

De spectaculaire eerste helft kreeg voor Someren geen vervolg na rust. De beste kansen waren voor de thuisclub. Een doelpunt van Mike de Meij werd geannuleerd wegens buitenspel, maar vijf minuten voor tijd kopte De Meij zijn team toch nog  op 3-1.
Pas in de absolute slotfase kon Someren iets terugdoen. Doelman Lebens had geluk dat hij na een harde vrije trap van Nick de Louw de bal kon pareren, maar in de slotminuut was hij kansloos toen Gjalt Burger de bal van afstand in de kruising joeg; 3-2. Daar bleef het bij, waardoor Mierlo-Hout op de ranglijst de derde plaats van Someren overneemt.

Volgende week speelt Someren thuis tegen RKVVO en een week later is Sparta’25 te gast op De Potacker.

Opstelling Someren: Kevin Aben, Wesley van den Boomen (65 Kevin van de Voort), Luc Bouwmans, Nick de Louw, Gjalt Burger, Luuk Hoeben (80 Fabio Peters), Pascal Loomans (65 Ron van Stratum), Mark Oudshoorn (46 Luc van Berlo), Justin Hoeben, Thijs Martens, Koen de Louw.

Verslag: Gerard Slegers
Foto's: Jan van den Broek