Someren 3 overtuigt tegen kampioen Berghem Sport (3-0)

Berghem Sport 2 (zon)

29 mei 2022 13:00

G.M.F. Vestjens

Sportpark De Potacker
Potakkerweg 21
5712AV
SOMEREN
tel. 0493-492147

Na een seizoen vol tegenslag, lijkt Someren de wind weer in de zeilen te hebben. Na de overwinning doordeweeks op Mierlo-Hout, bestreed een overtuigend Someren de kampioen van de eerste klasse en ging het dikverdiend met een 3-0 overwinning van het veld af.

De gasten uit Berghem hadden een week eerder het kampioenschap binnengehaald. Na een kleine felicitatie ging de wedstrijd van start. Berghem greep direct het initiatief in de wedstrijd en zette Someren al vroeg onder druk. Someren verdedigde, onder aanvoering van Thijs Santegoeds, echter uitstekend en heel veel verder dan wat schoten van afstand kwamen de bezoekers niet. De grootste kans volgde toen de bal, na een misstrap in de verdediging, van dichtbij ingeschoten kon worden. Someren kon echter wederom over de kwaliteiten beschikken van Kevin Aben en hij redde subliem. Na een half uur wisten de gastheren zich ook meer en meer aan de druk te ontworstelen. Steeds vaker wisten de blauwwitten gelegenheidsaanvoerder Robert Janssen in het spel te betrekken en zich onder het vroege storen van Berghem uit te voetballen. Als dit lukte, lag de ruimte richting het vijandelijke doel ook meteen helemaal open. Bij een van deze uitbraken wist Patrick Vereijken na een prima actie en dito voorzet, de bal voor het doel te bezorgen. Nadat de bal door de verdediger gemist werd, wist de volledig vrijstaande Klaas van Eijk de bal echter niet te controleren en daarmee was een levensgrote kans verkeken. Maar nog voor de rust wist Someren toch nog een kans te verzilveren. Someren kreeg een vrije trap vlakbij de punt van de zestien. Ties van Baars nam deze gelegenheid aan om de keeper van de gasten te testen. Het harde schot viel binnen bereik van de keeper maar die kreeg de bal niet onder controle. Brent Weekers bracht de bal weer richting doel waar Thijs Santegoeds net voor de doellijn met het hoofd het laatste zetje gaf. Daarmee gingen beide teams aan de thee.

In de rust werd duidelijk dat het lange seizoen en de eerste helft, met name bij de gasten hun tol hadden geëist. Een niet geheel fitte speler nam de plek tussen de palen in, terwijl de keeper in de voorste linie werd geposteerd. Dit kwam het spel van de geelblauwen duidelijk niet ten goede en de gastheren hadden nu duidelijk de overhand. Het wachten was dan ook op de verdubbeling van de score. Deze kwam er dan ook vrij snel na rust toen een prima voorzet op het hoofd van Brent Weekers belandde. Zijn inzet ging voorbij de keeper en daarmee kreeg de onvermoeibare Brent dan toch zijn verdiende beloning. De thuisploeg bleef in het vervolg de bovenliggende partij, mede ook dankzij de sterk spelende en veelvuldig opkomende JO19-speler Kevin Tomassen. Zelfs toen Dirk Maas, na 90 minuten gespeeld te hebben bij het tweede, het laatste half uur in het veld kwam en daarmee Joey Sonnemans de nieuwe aanvalsleider werd, bleef het voornamelijk Someren dat gevaarlijk werd. Nadat enkele goede mogelijkheden gemist werden, wist Joey de bal bij Sem Leenen te bezorgen. In kansrijke positie bleef Sem ijzig kalm, kapte zijn tegenstander uit en verschalkte de doelman. Hiermee was de wedstrijd beslist en kabbelde de wedstrijd naar het einde. De prima leidende scheidsrechter Vestjens besloot de wedstrijd dan ook niet al te lang door te zetten en floot voor het einde.

Wederom een flinke opsteker voor Someren richting de nacompetitie. Met twee overwinningen op rij, lijkt het vertrouwen weer volledig terug te zijn. Dit alles door een nimmer aflatende strijdlust van de manschappen van trainer John Hurkmans. Hopelijk kan volgende week, op bezoek bij Rhode, nog een portie zelfvertrouwen getankt worden alvorens op 12 juni de eerste nacompetitiewedstrijd op het programma staat.

Opstelling Someren: Kevin Aben; Joey Sonnemans, Jesse Welten, Thijs Santegoeds, Kevin Tomassen; Mike van der Loo, Robert Janssen (C), Brent Weekers; Patrick Vereijken (62. Dirk Maas), Ties van Baars, Klaas van Eijk (38. Sem Leenen).