Someren weer in top-drie na winst op Sparta’25

5712AV
SOMEREN
tel. 0493-492147

Someren - In de strijd om een promotieticket voor de play-offs boekte Someren een belangrijke zege op Sparta'25. Halverwege stond het 2-0 door doelpunten van Thijs Martens en Justin Hoeben. Sparta'25 kreeg via Denzel Hajema aan het begin van de tweede helft een goede kans, maar doelman Sil Joosten redde fraai. Maico Meulen bepaalde de eindstand op 3-0.

Onder zomerse temperaturen speelden Someren en Sparta’25 voor rust in een hoog tempo. Qua spel en balbezit deden beide teams niet veel voor elkaar onder, maar de ploeg uit Beek en Donk had weinig vat op de aanvallers van de thuisclub. Ze kregen veel ruimte en dat leidde tot grote doelkansen voor Justin Hoeben en Thijs Martens, die in het eerste kwartier nog niet trefzeker waren. Na een klein half uur was Spartaan Philippe Cleutjens plotseling dichtbij een treffer, maar doelman Sil Joosten - die na lange afwezigheid  weer zijn opwachting maakte - bracht knap redding. Nadat een kopbal van Koen de Louw nog de juiste richting miste, kwam Someren verdiend op voorsprong. Een goede aanval eindigde via Luc Bouwmans bij Thijs Martens, die de 1-0 aantekende. Vijf minuten later breidde Someren na goed combinatievoetbal de voorsprong uit. Via Koen en Luc belandde de bal bij de Justin Hoeben, die keurig afrondde; 2-0.

Na rust kwamen de gasten beter uit het kleedlokaal. Ze waren feller in de duels en hadden een overwicht in het eerste deel van de tweede helft. Dat leidde in de 53ste minuut tot een grote kans voor Denzel Hajema, die zijn schot uitstekend gepareerd zag door Sil Joosten. In de laatste twintig minuten nam de thuisclub het initiatief weer over en dat leidde tot kansen voor Luc Bouwmans, die de bal naast het doel prikte. Kort daarna gaf Koen de Louw een assist op teamgenoot Maico Meulen. De aanvaller, die uitstekend inviel, glipte door de verdediging en versloeg doelman Werdens met een hard schot over de grond. Met nog een kwartier te gaan, was het verzet van de gasten gebroken en kreeg de thuisclub via de gebroeders De Louw en Maico Meulen nog mogelijkheden om de stand naar 4-0 te tillen, maar zover kwam het niet.

Door de overwinning op naaste concurrent Sparta’25 en de nederlaag van Oirschot Vooruit tegen Mierlo-Hout heeft Someren de derde positie op de ranglijst weer terug. Volgende week spelen de blauwwitten in Geldrop tegen Braakhuizen, dat met 1-4 won van Rood Wit Veldhoven.

Opstelling Someren: Sil Joosten, Gjalt Burger, Niels Schweren, Nick de Louw, Wesley van den Boomen (65 Kevin van de Voort), Luuk Hoeben (80 Fabio Peters), Luc Bouwmans, Max Sonnemans, Justin Hoeben (80 Luc van Berlo), Thijs Martens (49 Maico Meulen), Koen de Louw.

Verslag: Gerard Slegers

Foto’s: Jan van den Broek