Kanaalderby eindigt onbeslist

5712AV
SOMEREN
tel. 0493-492147

Someren - De Kanaalderby tussen Someren en NWC (eindstand 1-1) was er een zoals te verwachten viel: geen goed voetbal, wel veel strijd en ogenschijnlijk ook nervositeit (de wedstrijd mocht vooral niet verloren worden). De Astenaren leken voor het eerst sinds lange tijd op weg naar hun eerste competitieoverwinning op De Potacker, maar waren uiteindelijk tevreden met een terechte puntendeling.

NWC ging het beste van start. Een vroeg doelpunt van Youri van Brussel in de vierde minuut gaf de bezoekers vertrouwen, 0-1. De gasten combineerden beter en leverden meer strijd. Someren stelde teleur in de eerste helft. De wil om te winnen ontbrak en de spaarzame kansen werden niet verzilverd. De beste mogelijkheid was voor Koen de Louw, die na goed doorzetten van Luc Bouwmans, op doelman Gijs Brüsewitz stuitte. Bij NWC kwam het gevaar vooral van Arne van Geffen, die twee keer van dichtbij miste. Kort voor het rustsignaal probeerde hij Wessel Pape vanaf de middellijn te verschalken, maar de Somerense goalie was op tijd terug in zijn doel en bracht redding.

Na de pauze begon Someren furieus met twee prima kansen voor Luc Bouwmans. In beide gevallen kwam de Astense doelman als winnaar uit de strijd.  NWC werd na rust niet meer gevaarlijk en was er vooral op uit om de minimale voorsprong te consolideren. Het slaagde daar niet in, want Koen de Louw zorgde in de 84ste minuut  met een geplaatst schot via de binnenkant van de paal voor de gelijkmaker. In de slotfase probeerde NWC het ritme uit de wedstrijd te halen en de 1-1 over de streep te trekken. In blessuretijd kwamen de bezoekers goed weg bij een hachelijke situatie voor het Astense doel. Een gevaarlijke inzet van Luc Bouwmans werd met moeite gekeerd door Brüsewitz en Van Brussel voorkwam in de rebound dat invaller Luc van Berlo kon scoren.

Komende zondag speelt Someren een uitwedstrijd tegen koploper Marvilde en op tweede paasdag is nummer 2 Oirschot Vooruit de tegenstander op De Potacker.

Opstelling Someren: Wessel Pape, Wesley van den Boomen, Niels Schweren, Nick de Louw, Gjalt Burger (75. Daan van Vlerken), Max Sonnemans, Luc Bouwmans, Justin Hoeben (75. Luuk Hoeben), Thijs Martens (79 Dévi Fondon), Koen de Louw, Maico Meulen (46. Luc van Berlo).

Opstelling NWC: Gijs Brüsewitz, Menno Janssen, Leon van den Bosch, Martijn Henst, Sander van den Eijnde, Daan van Gansewinkel, Mark Bosch (61. Martijn Ghielen), Douwe Hurkmans (71. Ruud Leenen), Robin Rijnders, Arne van Geffen, Youri van Brussel.

Verslag: Gerard Slegers
Foto's: Jan van den Broek