Matig spelend Someren verslaat Braakhuizen met 3-0.

SV Someren 1

Braakhuizen 1 (zon)

2e klasse H

13 maart 2022 14:30

G.J. Linke

Sportpark De Potacker
Potakkerweg 21
5712AV
SOMEREN
tel. 0493-492147

Someren - Zonder heel denderend te spelen, boekte SV Someren een ruime 3-0 overwinning op Braakhuizen. Al in de eerste minuut leek Wesley van den Boomen de thuisclub op voorsprong te zetten, maar de inzet van de rechtsback belandde op de lat. Nadat Luc Bouwmans van dichtbij in de handen van doelman Van Tilburg kopte, was het even later toch raak; uitblinker Max Sonnemans schoot een afgeslagen corner in de kruising, 1-0. De derde competitietreffer van de Somerense middenvelder was, evenals zijn voorgaande twee, een juweel van een doelpunt.
De gasten deden vlak voor het rustsignaal  nog iets terug, maar het harde schot van Bob van de Ven verdween ruim over het doel.

In de beginfase van de tweede helft drong Braakhuizen aan, maar het kon amper gevaarlijk worden. De enige opgelegde mogelijkheid voor de roodzwarten werd verijdeld door invaller-doelman Wessel Pape, die de geblesseerde Sil Joosten verving.

De thuisclub speelde ook matig, maar kwam een kwartier voor tijd op 2-0 via Koen de Louw. De Somerense topscorer, die nauwelijks zichtbaar was in deze wedstrijd, liet doelman Van Tilburg kansloos.

Enkele minuten voor het laatste fluitsignaal scoorde Luc Bouwmans, waarmee hij de eindstand bepaalde op 3-0.

Door deze overwinning klimt Someren naar de tweede plaats op de ranglijst achter Marvilde, dat de eerste periodetitel opeiste. Willen de blauwwitten nog een serieuze bedreiging vormen voor de ploeg uit Veldhoven, dan zal er écht beter gespeeld moeten worden. Om te beginnen aanstaande donderdagavond tegen Sparta ’25.

Opstelling Someren: Wessel Pape, Wesley van den Boomen, Niels Schweren, Nick de Louw, Gjalt Burger (75 Ron van Stratum), Max Sonnemans, Luc Bouwmans, Luuk Hoeben (70 Daan van Vlerken), Dévi Fondon (80 Maico Meulen), Koen de Louw, Thijs Martens (70 Luc van Berlo).

SV Someren 1
Deurne 1