Driepunter SV Someren tegen Beerse Boys

5712AV
SOMEREN
tel. 0493-492147

Someren behaalde tegen de rode lantaarndrager uit Middelbeers een 3-0 overwinning. Die uitslag was beter dan de wedstrijd zelf, want het spel van de Somerenaren oogde (op het eerste half uur na) te onrustig en er werden te veel fouten gemaakt in de opbouw en de passing.

De thuisploeg begon overigens sterk aan de wedstrijd met enkele goedlopende aanvallen. Al in de zevende minuut kwam Someren op voorsprong door Koen de Louw, die een teruggelegde bal van Thijs Martens hard en hoog binnenschoot. Luc Bouwmans had na een kwartier de 2-0 op zijn schoen, maar hij raakte de bal verkeerd en zag zijn inzet langs het doel hobbelen. Halverwege de eerste helft ging Beerse Boys steeds meer tegengas geven en daarbij werd de fysieke strijd niet geschuwd. In de veertigste minuut brak Daan Mulders door de Somerense defensie en kwam in de zestien in botsing met doelman Sil Joosten, die daarbij geblesseerd raakte aan zijn knie. Ook Mulders ging naar de grond. De aanhang van Beerse Boys hoopte op een strafschop, maar scheidsrechter Lahaije gaf het voordeel aan Someren. Op slag van rust mochten de blauwwitten van geluk spreken toen Robin van Rooij uit een vrije trap de paal trof.

In de tweede helft bleef Sil Joosten achter in de kleedkamer. Doelman Kevin Aben van JO19-1 was, voor de tweede keer dit seizoen, zijn vervanger. Hoewel de gasten na rust meer spelaandeel hadden, slaagden ze er niet in om echt gevaarlijk te worden. Someren daarentegen kreeg nog wel de nodige kansen. Luc Bouwmans strandde op doelman Wilborts en Nick de Louw schoot in het zijnet. Een schot van Thijs Martens verdween net naast het doel en uit een vrije trap van Koen scheerde de bal de lat. In het laatste half uur maakte Dévi Fondon zijn opwachting en dat deed hij goed. In de 84ste minuut resulteerde zijn assist in een doelpunt van Luc Bouwmans en na een goede individuele actie van Dévi werd het kort voor tijd ook nog 3-0 via Thijs Martens.

Opstelling Someren: Sil Joosten (46 Kevin Aben), Gjalt Burger (83 Rob Custers), Niels Schweren, Nick de Louw, Daan van Vlerken, Luuk Hoeben, Luc Bouwmans (83 Pascal Loomans, Max Sonnemans, Thijs Martens, Koen de Louw, Maico Meulen (61 Dévi Fondon).

SV Someren 1
Deurne 1