Verliezend Someren bezorgt koploper Marvilde een zware middag

5504GM
VELDHOVEN
tel. 040-2534837

Veldhoven – Hoewel de eindstand wellicht anders doet vermoeden, bezorgde Someren koploper Marvilde een moeilijke middag. Tegen de verhouding in ging de thuisclub halverwege met 1-0 aan de leiding. Someren kwam meteen na rust op gelijke hoogte via Koen de Louw, maar door een benutte penalty werd het snel daarna 2-1. Op zoek naar de gelijkmaker gaf Someren wat meer ruimte weg en daarvan profiteerden de Veldhovenaren een kwartier voor tijd; 3-1.

De ongeslagen koploper had voor rust veel moeite met het 4-4-2 systeem van de gasten. De Somerense formatie speelde fel en zette veel druk, waardoor Marvilde niet in haar spel kon komen. De verwijtende opmerkingen en aanwijzingen vanuit de Veldhovense dug-out lieten aan duidelijkheid niets te raden over. Toch kwam de thuisclub al na vijf minuten op voorsprong. Een te diep gegeven voorzet werd door Someren-doelman Wessel Pape recht voor de voeten van Sil van Herwijnen gestompt, die het leer in het verlaten doel plaatste; 1-0.

Verder creëerde de thuisclub in de eerste vijfenveertig minuten geen enkele kans. Someren dicteerde het spel, won de strijd op het middenveld en kreeg ook kansen  om te scoren. Koen de Louw faalde oog in oog met doelman Sam van Rooij en Thijs Martens zag zijn diagonale pegel rakelings over het doel verdwijnen.

Na de thee kwam Someren snel op 1-1 via topscorer Koen de Louw, die de bal na twee pogingen in de touwen zag belanden; 1-1. Op dat moment leek er nog meer in het vat te zitten voor de Somerenaren, maar kort daarna werd een ingreep van Nick de Louw door arbiter Kerstges bestraft met een strafschop. Robbert Born bracht de stand vanaf elf meter op 2-1. Someren bleef jagen op de gelijkmaker, die het ook verdiende. Nick de Louw schampte de bal uit een hoekschop en kopte net naast. In de 75ste minuut kreeg Someren opnieuw een corner en de centrale verdedigers gingen mee naar voren. De bal werd weggewerkt en uit de snelle counteraanval scoorde Sil van Herwijnen zijn tweede treffer van de dag. De wedstrijd leek daarna gespeeld. Invaller Sander Megens raakte de paal en Someren werd ook nog twee keer gevaarlijk. Een schot van Maico Meulen werd met de voet gekeerd door doelman Van Rooij en hij pareerde ook de gevaarlijk indraaiende corner, die daarop volgde.

Koploper Marvilde loopt door de overwinning verder uit op de concurrentie en kan de champagne alvast koud zetten. De strijd om de tweede plaats wordt ongemeen spannend. Op paasmaandag treft nummer 3 Someren op de Potacker nummer 2 Oirschot Vooruit. Wil Someren mee blijven doen in de top dan moet die wedstrijd gewonnen worden.

Opstelling Someren: Wessel Pape, Wesley van den Boomen, Niels Schweren, Nick de Louw, Ron van Stratum (Luc van Berlo), Daan van Vlerken, Luc Bouwmans, Max Sonnemans (Luuk Hoeben), Justin Hoeben (Maico Meulen), Thijs Martens (Dévi Fondon), Koen de Louw.

Verslag: Gerard Slegers

Foto’s: Jelle Sleegers