Someren weet weer wat verliezen is (4-3)

Rood Wit V 1 (zon)

SV Someren 1

2e klasse H

20 maart 2022 14:30

J.J. Peeters

Sportpark De Korze
Korze 82
5504MK
VELDHOVEN
tel. 040-2531455

Het laatste puntenverlies van Someren dateerde van november 2021 tegen Marvilde en na een serie van vijf overwinningen ging het in Veldhoven weer mis. De blauwwitten gingen tegen Rood Wit V. goed van start en kwamen op een verdiende 0-1 voorsprong. Na deze goede start zakte Someren steeds verder weg en Rood Wit profiteerde hiervan. Na een 3-3 ruststand, kon Rood Wit in de slotfase van de wedstrijd de winst naar zich toe trekken.

De wedstrijd was nog maar twee minuten oud toen Someren al op een 0-1 voorsprong kwam. Na een verre uittrap van doelman Wessel Pape werd de bal door Koen de Louw doorgekopt op Thijs Martens, die de doelman kansloos liet. Hierna waren er nog wel wat kansjes voor Someren, maar deze bleven onbenut. De gastheren deden het beter: in een tijdsbestek van twee minuten wisten zij de achterstand om te zetten in een 2-1 voorsprong. Een afstandsschot van Finn van Gulik werd niet goed verwerkt en Thom Mandigers profiteerde door de bal binnen te tikken. Vervolgens wist ook Jan van Hout het net te vinden, 2-1. Someren probeerde weer wat grip op de wedstrijd te krijgen en dit resulteerde in een hoekschop. Die werd door Nick de Louw binnengekopt, waarmee de stand weer in evenwicht was. In de 38ste minuut werd een voorzet van Gerrit Breton door Merijn van den Oever koel omgezet in een doelpunt, 3-2. Op slag van rust was het Max Sonnemans, die weer met een afstandsschot vanuit een halve omhaal voor de ruststand 3-3 zorgde.

De tweede helft begon met dezelfde spelers. Het was zeker niet zo dat Someren het heft in handen nam. Het spel bleef erg onrustig. Rood Wit had een paar gevaarlijke momenten, waarbij Someren goed weg kwam. Rond het uur was er zo’n kans, maar gelukkig belandde de bal op het dak van het doel. Aan de andere kant was het Luc Bouwmans die Dévi Fondon in kansrijke positie voor het doel zette, maar die kreeg de bal niet onder controle. Gjalt Burger en Luc van Berlo kwamen in het veld voor Ron en Dévi.

Luc van Berlo werd door Koen de Louw nog oog in oog gezet met de doelman van Rood Wit. Hij lobde de bal over de doelman, maar ook net naast het doel. Ook Luc Bouwmans en Thijs Martens hadden nog de mogelijkheid om Someren op voorsprong te zetten, maar kregen de voet niet tegen de bal. Luuk Hoeben kwam nog in het veld voor Daan van Vlerken en even later verliet ook Koen de Louw het veld voor Maico Meulen. Niels Schweren ging nog op avontuur, maar ook hij strandde op doelman Jesse Bertrams. Toen iedereen dacht dat de punten vandaag zouden worden verdeeld, sloeg Rood Wit via Roy Kouwenberg toe. Hij bracht zijn team twee minuten voor tijd op 4-3 en zorgde ervoor dat de punten in Veldhoven bleven. Al met al een onnodige nederlaag.

Opstelling Someren: Wessel Pape, Wesley van den Boomen, Niels Schweren, Nick de Louw, Ron van Stratum (63. Gjalt Burger}, Max Sonnemans, Devi Fondon (63. Luc van Berlo), Daan van Vlerken (73. Luuk Hoeben), Koen de Louw (82. Maico Meulen), Luc Bouwmans, Thijs Martens

Verslag: Fons Hasselman

Foto’s: Jan van den Broek