Someren zeker van play-offs na winst op Hilvaria

SV Someren 1

Hilvaria 1 (zon)

2e klasse H

29 mei 2022 14:30

Sportpark De Potacker
Potakkerweg 21
5712AV
SOMEREN
tel. 0493-492147

Via een ruime overwinning op Hilvaria heeft Someren zich geplaatst voor de nacompetitie. De start van de thuisploeg was uitstekend en via Maico Meulen (2x) en Justin Hoeben was het binnen een kwartier al 3-0 voor de blauwwitten. In de tweede helft zorgde topscorer Koen de Louw voor 4-0. Someren kreeg daarna nog meerdere kansen, maar kwam niet meer tot scoren.

Someren had in de voorlaatste competitiewedstrijd tegen Hilvaria een bliksemstart. In de zevende minuut schoot Maico Meulen, nadat hij was aangespeeld door Fabio Peters, op de paal, maar in de rebound scoorde hij alsnog; 1-0. Vijf minuten later nam Max Sonnemans een scherp aangesneden corner. Justin Hoeben dook op voor de doelman en kopte de 2-0 binnen. Na een kwartier werd het ook nog 3-0 en weer was Maico Meulen doeltreffend.

De gasten uit Hilvarenbeek konden er relatief weinig tegenover stellen. Een vrije trap van Max Toemen verdween hoog over het doel en Max Abrahams schoot recht in de handen van Someren-goalie Sil Joosten.

De thuisclub kreeg ook nog mogelijkheden via Max Sonnemans die zijn diagonale schot rakelings naast het doel zag verdwijnen. Ook een inzet van Koen de Louw en een omhaal van Fabio Peters haalden het scorebord niet. Ruststand derhalve 3-0.

Na rust bleef Max Sonnemans achter in het kleedlokaal; hij werd vervangen door Niels Schweren. Wellicht had dat te maken met de gele kaart die Max in de eerste helft opliep, waardoor hij in de laatste competitiewedstrijd zal ontbreken. Maico Meulen gaf na een uur spelen vanaf de zijlijn een bekeken voorzet op de inkomende Koen de Louw, die de bal aannam en meteen uithaalde; 4-0.

Daarna kwam er nog een beetje dreiging van de gasten uit Hilvarenbeek, maar doelman Sil Joosten reageerde heel adequaat.

Een kwartier voor tijd kreeg Someren drie kansen op rij: invaller Luc van Berlo glipte door de defensie en omspeelde de doelman, maar zijn inzet werd van de doellijn gehaald door een verdediger. Een kopbal van Nick de Louw werd knap gepareerd door de doelman, evenals een inzet van Luc Bouwmans.

Someren kan zich op gaan maken voor de laatste competitiewedstrijd tegen Beerse Boys, dat directe degradatie wellicht nog kan voorkomen. Daarna wacht voor Someren de nacompetitie.

Opstelling Someren: Sil Joosten, Bart Hurkmans (80 Wesley v.d. Boomen), Luc Bouwmans, Nick de Louw, Gjalt Burger, Max Sonnemans (46 Niels Schweren), Justin Hoeben, Luuk Hoeben, Koen de Louw (80 Oelse Venhuizen), Fabio Peters (75 Luc van Berlo), Maico Meulen (75 Tom Lintermans).

Verslag: Gerard Slegers

Foto’s: Jan v.d. Broek