Beerse Boys – Someren 1 – 3

5091EM
OOST WEST EN MIDDELBEERS
tel. 013-5141351

In deze wedstrijd was het voor Beerse Boys van belang om punten te pakken om zo het verblijf in de 2 e klasse te verlengen middels de nacompetitie. Voor Someren was winst van belang om op de 2e plaats te eindigen maar dan moest Mierlo Hout verliezen van Sparta 25. Het werd een wedstrijd met veel inzet vanuit de kant van Beerse Boys en waarbij Someren bij vlagen vergat te voetballen. Dan kun je nog in de problemen, wat ook gebeurde tijdens deze wedstrijd.

Beerse Boys liet vanaf het begin zien dat ze probeerde met veel inzet het Someren moeilijk te maken. En in de 17 e minuut was het Jannes Mulders die het doel van Someren onder schot nam, maar zijn inzet ging net over. Hierna nam Someren wat meer het initiatief en er ontstonden enkele gevaarlijke momenten voor het doel van Rob Wilborts van Beerse Boys. Bij een uitval van Beerse Boys werd een overtreding gemaakt in de 16, maar de scheidsrechter zag hier geen penalty. Ook doelman Sil Joosten moest nog enkele malen ingrijpen om een tegendoelpunt te voorkomen. In de 25e minuut werd het spel stilgelegd omdat Tom Lintermans een ernstige hoofdwond opliep. Een te hoog been was de oorzaak maar de speler kon de wedstrijd niet meer voortzetten en werd vervangen door Kevin van de Voort. Enkele minuten later kwam Someren op een 1-0 voorsprong. Een voorzet van Luc Bouwmans werd door Koen de Louw binnen gekopt. Beerse Boys gooide nog meer energie in de wedstrijd en spits Mulders had een goede kopkans, maar de doelman van Someren wist hier wel raad mee. De ruststand was dan ook 0-1

In de 10e minuut van de 2e helft kreeg Pepijn van Spreuwel een prima schietkans maar zijn schot ging ver naast. Bij Someren werd gewisseld. Maico Meulen werd vervangen door Thijs Martens. Kort hierop kreeg Luc Bouwmans een uitgelezen kans om de 0-2 te noteren, maar doelman Rob Wilborts wist dit te voorkomen. Someren begon steeds meer ruimte weg te geven op het middenveld, waardoor Beerse Boys er steeds meer in ging geloven. Een vrije trap op het randje 16 werd gestopt door doelman Sil Joosten, maar dit was de voorbode van de gelijkmaker. Enkele minuten later was de doelman kansloos op de inzet van Niels van Heerbeek die de stand op 1-1 bracht. Someren werd wakker geschud en in de 80e minuut was het wederom Koen de Louw die voor de voorsprong zorgde 1-2, wederom uit aangeven van Luc Bouwmans. Someren ging verder met wisselen, Niels Schweren en Luuk Hoeben verlieten het veld en Oelse Venhuizen en Joep Wijnen namen hun plaatsen in. Voor Wijnen was dit zijn debuut in het eerste van Someren. In de 85 minuut kreeg Beerse Boys een uitgelezen kans om de gelijkmaker te scoren. De toegekende penalty werd door doelman Sil Joosten gestopt en ook de rebound was voor de doelman. In blessure tijd wist Koen de Louw zijn derde doelpunt van de wedstrijd te maken, uit een corner van Justin Hoeben, waardoor de eindstand 1-3 werd.

Someren kan zich gaan opmaken voor de nacompetitie, voor promotie naar de 1e klasse, die op zondag 12 juni begint met een uitwedstrijd tegen SSS’18 uit Overloon.

Opstelling:

Sil Joosten, Tom Lintermans (25. Kevin van de Voort) Niels Schweren (80. Joep Wijnen) Nick de Louw, Gjalt Burger, Justin Hoeben, Fabio Peters, Luuk Hoeben (80. Oelse Venhuizen) Koen de Louw, Luc Bouwmans, Maico Meulen (60  Thijs Martens)

Verslag: Fons Hasselman
Foto's: Jan van den Broek en Jelle Sleegers