Someren doet zichzelf tekort in topper tegen Oirschot Vooruit (2-2)

SV Someren 1

Oirschot Vooruit 1 (zon)

2e klasse H

18 april 2022 14:30

N.S. Slavenburg

Sportpark De Potacker
Potakkerweg 21
5712AV
SOMEREN
tel. 0493-492147

Someren - In een aantrekkelijke wedstrijd, onder leiding van scheidsrechter Nico Slavenburg, deelden beide ploegen de punten. Het werd een wedstrijd met veel slordigheden, maar ook veel doelkansen, Beide doelverdedigers moesten regelmatig handelend optreden om de aanvallers van scoren af te houden. In de laatste speelminuut trof Someren nog tot tweemaal toe de lat, dus de puntendeling voelde zuur aan voor de thuisclub.

Someren begon goed aan de wedstrijd en zette de verdediging van Oirschot Vooruit onder druk. Dat resulteerde in de 12e minuut in een 1-0 voorsprong. Thijs Martens werd diep aangespeeld, waarbij de doelman ver uit zijn doel kwam. De voorzet Van Thijs ging over de keeper heen en werd door Koen de Louw in het lege doel gekopt. Een paar minuten later draaide Thijs Martens de bal vanuit een hoekschop op de lat en deze viel voor het doel, waarbij de verdediging van Oirschot Vooruit de bal ternauwernood kon wegwerken. In het eerste half uur had Oirschot Vooruit weinig in de melk te brokkelen, maar het ging fout toen een vrije bal in de voeten van Bram van Straten werd gespeeld. De jonge aanvaller profiteerde van deze buitenkans en schoot de bal gedecideerd binnen over doelman Kevin Aben heen; 1-1. Someren pakte de draad snel weer op en in de 37e minuut kwam het opnieuw op voorsprong. Justin Hoeben gaf een strakke voorzet vanaf rechts, waarna Luc Bouwmans de bal bij de eerste paal onhoudbaar binnenschoot, 2-1. Dat was ook de verdiende ruststand.

Zonder wissels begonnen beide teams aan de tweede helft. Oirschot Vooruit gaf na rust ‘wat meer gas’, hetgeen resulteerde in enkele kansen. Doelman Kevin Aben moest enkele keren optreden om een doelpunt te voorkomen, maar hij was kansloos toen weer Bram van Straten de bal vrij kon binnen tikken en de stand gelijktrok, 2-2. Na een uur spelen, kreeg Someren twee goede kansen om weer op voorsprong te komen. Eerst was het Thijs Martens, die alleen op de doelman af ging, maar Stockman wist de bal tot hoekschop te verwerken. Uit de daaropvolgende corner knikte Koen de Louw centimeters naast het doel. De wedstrijd werd hierna steeds rommeliger. Toch kreeg Luc Bouwmans nog een goede kans, maar zijn schot miste de juiste richting. Tegen het einde van de wedstrijd stapelden de kansen zich op. Zowel Oirschot Vooruit als Someren kregen nog enkele aardige kansen. In de 89ste minuut raakte Someren tot tweemaal toe de lat, maar de bal wilde er niet meer in. Door dit gelijke spel blijft het verschil tussen Someren en Oirschot Vooruit vier punten.

Op zondag 24 april is er een nieuwe kans om de drie punten te pakken op De Potacker. Dan wordt er gespeeld tegen SV Valkenswaard, dat met 5-0 uithaalde tegen Hilvaria.

Opstelling Someren: Kevin Aben, Wesley v.d. Boomen (83 Luc van Berlo), Niels Schweren, Nick de Louw, Ron van Stratum (68 Gjalt Burger), Max Sonnemans, Justin Hoeben, Luc Bouwmans, Daan van Vlerken (70 Luuk Hoeben), Thijs Martens, Koen de Louw.

Verslag: Fons Hasselman

Foto’s: Luca Engelbracht en Jelle Sleegers