Someren/ NWC Vrouwen 1 - Nooit Gedacht Vrouwen 1

5721LZ
ASTEN
tel. 0493-691973

Voor een enkeling onder ons een zeer bijzondere wedstrijd maar bovenal wederom een belangrijke met het oog op onze doelstelling, rechtstreeks handhaven in de Hoofdklasse. Op het fijne kunstgras in Asten mochten we vandaag aantreden tegen de Roodwitten uit Geffen. Vooraf aan de wedstrijd was het verschil slechts 3 punten waarbij de bezoekers ook nog eens een wedstrijd minder hebben gespeeld. Op voorhand een wedstrijd die er toe doet en twee teams die volop voor de 3 punten strijden.

Het is echter Someren/ NWC die de eerste helft het heft in handen neemt en al redelijk snel een aantal grote kansen krijgt maar net niet trefzeker is. Het veldspel was allereerst voor de thuisploeg en dit wordt in de 16e minuut dan eindelijk bekroond met een goede treffer in de verre hoek van onze captain, Shauny scoort op aangeven van Ilse. Lang kunnen we echter niet genieten van deze voorsprong doordat een bal op de 2e paal niet lekker wordt weggewerkt en Nooit gedacht op gelijke hoogte komt. 1-1 na 17 minuten.

Maar de combinatie van Someren en Asten gaat door waar het al de hele wedstrijd mee bezig is. Door goed voetballen en prima mentaliteit komen tot diverse kansen. Al heel snel wordt de score op 2-1 gebracht door Meike die een bal het strafschopgebied in dribbelt en scoort. Aan de andere kant wist Lindsey 2x prima redding te brengen op 2 afstandschoten. De druk leek hiermee even toe te nemen maar verder dan deze 2 pogingen komen de Geffenaren de eerste helft niet.

Someren/ NWC wist de score nog wel uit te breiden. De 3-1 komt eveneens van de voet van Meike en een prachtige aanval met een fantastische voorzet op maat van Lotte wordt snoeihard binnen gewerkt door Elisa die haar 4e van het seizoen maakt. We bleven aandringen maar gingen met slechts 4-1 de rust in.

Een oud gezegde luidt: een gewaarschuwd mens telt voor twee. We wisten dat de bezoekers zouden gaan aandringen en op zoek zouden gaan naar een snelle treffer. Onnodig balverlies werd keihard afgestraft met een afstandsschot. 4-2 op het scorebord binnen 5 minuten na rust en het zal toch niet…. Nee het zal niet. Het vervolg van de wedstrijd was zeer open. Kansen over en weer waarbij de betere voor de bezoekers waren maar waar Lindsey opnieuw haar team op de been hield. Aan de andere kant verzuimde we te scoren en de wedstrijd al vroeg definitief te beslissen.

Voor de neutrale toeschouwer een geweldige wedstrijd om te zien, voor de fans van Someren/ NWC die wederom in mooie getalen aanwezig waren was ie nog mooier. Doordat Sc ’t Zand verloor stijgen we wederom een plek en staan we nu 4e in de Hoofdklasse.

Volgende week gaan we op bezoek naar Bavel waar we opnieuw gaan jagen op een driepunter.