Someren/ NWC Vrouwen 1 – Sc Buitenveldert Vrouwen 1

SV Someren VR1 (zon)

Buitenveldert sc. VR1 (zon)

Hoofdklasse B

6 maart 2022 12:00

T. Smits

Sportpark 't Root
Beatrixlaan 42
5721LZ
ASTEN
tel. 0493-691973

Vanaf seizoen 2021-2022 spelen de vrouwen een half seizoen in Someren en een half seizoen in Asten. Afgelopen zondag was het de eerste thuiswedstrijd in Asten en ook hier wist het publiek ons gelukkig te vinden. Vandaag ook een pupil van de week, Liva, die na de aftrap al had voor gedaan wat onze meiden moesten gaan doen vandaag, scoren! In het begin leek het vooral een zware klus te worden doordat we de eerste 10 minuten aardig onder druk stonden. Dit resulteerde in 2 grote kansen voor de bezoekers, 1 voorzet was te scherp voorgegeven en de andere kans werd keurig door Lindsey op de doellijn gepakt. Ja u leest het goed, Lindsey was vanwege een blessure bij Iris stand-in keepster.

12 minuten lang geen kans gehad totdat we op een twijfelende verdediger doorjaagden die vervolgens de bal niet al te plezierig terugspeelde op haar keeper. Deze wist er dan ook geen raad mee en wilde een hoekschop voorkomen. Dit lukte wel, alleen kwam de bal bij Lotte in de voeten die voor een leeg doel natuurlijk niet mist. Daarmee kwam de score ietwat gelukkig op 1-0.

Na deze bevrijdende treffer leek de onrust weg en kregen we steeds meer grip op de wedstrijd. De tegenstander bleef hoog druk zetten en wij maakte steeds beter de juiste keuzes. Maar wat zij kunnen, kunnen wij ook alleen dan beter. Het is inmiddels minuut 25 als effectief doordekken van Meike een lange bal afdwingt die bij Ruth wordt onderschept. Binnen 2 passes ligt de bal bij Lotte die na het uitspelen van 2 tegenstanders haar 2e van de wedstrijd maakt en daarmee de ruststand op 2-0 laat shinen op het scorebord.

Na de thee was het waken voor een Buitenveldert dan mogelijk meer zou gaan aandringen. Hoewel dit reuze mee viel waren het toch de Amsterdammers die de aansluitingstreffer uit een hoekschop binnen knikten. Het zal toch niet…?!.

Het zal zeker niet. Slechts 2 minuten hebben de dames uit Mokum geloof kunnen houden. Goede druk van Ilse tijdens de opbouw werd beloond. Hieruit kon ze Shauny voorzien van een assist en laatstgenoemde ramde de bal in de verre hoek. GOALLLLLL!!!! 3-1. Mocht er ondanks dit dan nog een sprankje hoop zijn achtergebleven bij de tegenstander werd ook dit finaal weggenomen doordat slechts 1 minuut na de 3-1 al werd aangelegd voor de 4-1. Een flitsende aanval kwam via een voorzet van Meike bij Lotte terecht die voor de 2e maal dit seizoen een hattrick maakte. De 2e helft domineerden we volledig en waren er nog enkele goede kansen meer. Shauny die net niet lekker om de keeper heen kon, een onterecht afgekeurde goal van Lotte door een overigens prima leidsman dhr. Smits en een keeper die 2x een geweldige vrije trap van Shauny onschadelijk maakte, iets wat voor rust ook al net niet lukt.

Buitenveldert kon nog 1x iets terugdoen toen een terugspeelbal werd opgepakt in de handen door Lindsey. Gelukkig herstelde zij haar eigen fout doordat zij een “neusje” heeft om tegengoals te voorkomen.

Bijzonder moment: Maud van Berlo, jeugdspeelster, viel uitstekend in centraal achterin.

Vandaag waren we te sterk voor onze tegenstander en staat er op basis van de volledige wedstrijd een terechte 4-1 op het scorebord. Volgende week weer thuis tegen Witkampers. En dus weer op jacht naar 3 punten.