Trekvogels Vrouwen 1 - Someren/ NWC Vrouwen 1

6523NK
NIJMEGEN
tel. 024-3229987

Nog 2 wedstrijden te gaan. 4 punten voorsprong op Nuenen, 1 op Fortuna’54. En die 2 ploegen spelen vandaag tegen elkaar. Waar wij proberen uit te gaan van eigen kracht gaan we goed van start tegen de Nijmeegse formatie. De eerste twee grote kansen zijn voor ons. En bij de 1e kans van de thuisploeg houdt Iris knap redding. Een paar minuten later draait Shauny uit een ingooi weg bij haar tegenstander het strafschopgebied in. De arbiter ziet niet dat zij met 2 handen naar de grond wordt getrokken en onze spits een 100% scoringskans ontneemt. Na 20 minuten strijden en diverse kansen raken we op en al snel volgt er een doelpuntenregen. 1-0, 2-0 en een geblesseerde Iris die vervangen werd door Lindsey doen het geloof volledig wegnemen. Als ook de 3-0 valt weten we dat we echt afhankelijk gaan zijn van de wedstrijd in Nuenen. Vlak voor rust is het toch Karlijn Kuijpers die een geweldige vrije trap van Ruth binnen kopt en aantekent voor 3-1. Ruststand 3-1, ruststand Nuenen – Fortuna’54 0-0.

De 2e helft willen we aanzetten om een snelle aansluitingstreffer te forceren maar niets is minder waar als de 4-1 al weer binnen valt. De pijntjes houden niet op en we weten het is gespeeld. Wat niemand weet is dat de trainer een rechtstreeks lijntje heeft met iemand bij Nuenen -Fortuna’54. Hier loopt de score op tot 1-5 in de 2e helft als de wedstrijd nog bezig is in Nijmegen. Het is afzien en uiteindelijk is een 6-1 verlies een terechte uitslag tegen een super sterk Trekvogels.

De tranen vloeien, iedereen baalt maar niemand weet wat de trainer weet….Tot…. Het bladje rose bier de kleedkamer binnen gedragen wordt en diezelfde trainer de dames mag feliciteren met de rechtstreekse handhaving.
Een knappe prestatie over het hele seizoen genomen.

Aanstaande maandag 6 juni spelen we tegen het tot nacompetitie veroordeelde Nuenen onze laatste wedstrijd van dit seizoen. Een thuiswedstrijd waarin wij nog eenmaal onze kunsten willen laten zien aan zoveel mogelijk supporters die ons er mede doorheen hebben gesleept dit seizoen.