Buitenveldert sc. Vrouwen 1 - Someren/ NWC Vrouwen 1

Buitenveldert sc. VR1 (zon)

SV Someren VR1 (zon)

Hoofdklasse B

1 mei 2022 14:00

J.C.C.M. Schreur - van IJzerdoorn

Sportpark Buitenveldert
Gustav Mahlerlaan 2009
1081LB
AMSTERDAM
tel. 020-6445577

Tijdens de lange busreis was er aan sfeer geen gebrek. Zichtbaar was een hecht team dat gezelligheid hoog in het vaandel heeft staan. Het zou mooi zijn als deze eendracht op het veld het teamgevoel ook waar maakt. Het weer is prachtig, het veld optimaal en de pupil van de week wist te scoren bij Iris. Later werd duidelijk dat deze niet meetelde en dat is fijn, het zal later blijken waarom.

We trokken ten strijde, hadden het betere veldspel maar dit leidde nog niet echt tot hele grote kansen. De Amsterdamse formatie kreeg wel wat grotere kansen maar Iris hield haar doel vooralsnog schoon. Goede kansen van Elisa en Shauny troffen helaas geen doel. Het spelbeeld veranderde de 1e helft nauwelijks.

In de 2e helft gingen we door. Het geloof was er en vooral ook doordat de tegenstander de kansen die het kreeg niet benutte. Hoewel het ook geen hele grote kansen waren was het wederom Iris samen met haar verdedigers die scoren van Buitenveldert wist te voorkomen. Terwijl de wedstrijd op gelijke wijze voortduurt belanden we in de 75e minuut…. Daisy die een prima invalbeurt kende wist de meegekregen opdracht perfect uit te voeren. Als een bal bij Elisa in de loop belandt maakt zij zich op voor een scoringskans. Hoewel de bal in eerste instantie nog gekeerd wordt door de keepster is het uiteindelijk Lotte die de rebound beheerst binnen schiet. 0-1 in het voordeel van ons in een super lastige uitwedstrijd. In het kwartier dat nog volgt wordt het een slijtageslag. Krampjes over het gehele veld. Toch nemen de grote kansen toe voor Someren/NWC maar helaas werd de score niet verdubbeld. Ook Buitenveldert wist het doel niet te vinden en zo hielden we de nul….Jazeker de nul…. Dat is een fijne prestatie maar wat nog mooier is zijn de 3 punten die we bijschrijven. Een hele nuttige belangrijke overwinning.

Volgende week mogen we ons opmaken voor FC Eindhoven waar we nog wat tegen recht te zetten hebben. Hopelijk zijn onze supporters dan weer in groten getale aanwezig.