Competitie Someren/ NWC Vrouwen 1 – FC Berghuizen Vrouwen 1

5721LZ
ASTEN
tel. 0493-691973

Vandaag was het mogelijk om onszelf al veilig te spelen 3 wedstrijden voor het einde. Ook voor FC Berghuizen geldt dit. Beiden teams moesten dan winnen. En zo werd er ook gevoetbald. Toch was het de thuisploeg die duidelijk initiatief nam vanaf het begin van de wedstrijd. Er werd op goede wijze druk gezet en ook aan de bal zag het spel er verzorgd uit. Het duurt dan ook maar 5 minuten totdat we trefzeker zijn. Na goed drukzetten en een onderschepping van Carin volgde er een splijtende pass van onze rechtsback op Lotte die de keeper voorbij speelde en beheerst de 1-0 binnen schoot. Niet heel veel later kreeg we opnieuw een dot van een kans om de 2-0 te maken maar ditmaal was Lotte door goed keeperswerk niet trefzeker. Meerdere kleinere kansen volgen maar we verzuimen de score verder uit te bouwen. FC Berghuizen gaat wat hoger druk zetten. Hoewel we hier in beginsel aardig uit kwamen worden iets later 2 foutjes gigantisch hard afgestraft. Door een foutje moest er hersteld worden met het maken van een overtreding. De vrije trap, randje 16, werd snoeihard binnen gewerkt. 2 minuten later in de 40e minuut wordt wederom een persoonlijke fout een tegengoal en zien we nog voor rust onze voorsprong omgebogen worden naar een 1-2 achterstand. Het geloof blijft echter en in de rust wordt dit duidelijk gemaakt.

De 2e helft ging van start en nog voordat het publiek met de ogen kon knipperen was de gelijkmaker al een feit. 2-2 door opnieuw Lotte van Mourik na een prima voorzet van Elisa.De wedstrijd wordt meer open. Berghuizen treft 2x de lat en ook Someren/ NWC krijgt de nodige kansen. Het is de 62e minuut als opnieuw Lotte trefzeker is, ditmaal op aangeven van Shauny. De voorsprong waar hard voor gestreden is hebben we weer te pakken. We doen er alles aan om deze vast te houden en echt grote kansen komen er niet. In de 80e minuut komt er nog wel een hoekschop voor de bezoekers die op de 2epaal wordt binnengekopt en waardoor de stand opnieuw gelijk is. Vanwege het belang is duidelijk zichtbaar dat beide ploegen opzoek gaan naar de winst. In de allerlaatste seconden is het op een knappe voorzet van Shauny nog bijna raak als de inzet van Elisa wordt over gekopt. Dit betekent dat de eindstand 3-3 blijft en beide teams theoretisch nog steeds niet veilig zijn. Hoe dan ook, voor de neutrale toeschouwer was het een prachtige wedstrijd om te zien.

Aanstaande donderdag kunnen we ons uit tegen Witkampers nog steeds veilig spelen bij winst. Hiervoor gaan we volle bak strijden!