Someren/ NWC Vrouwen 1 – DSE Vrouwen 1

5721LZ
ASTEN
tel. 0493-691973

Met slechts 1 verloren wedstrijd weet je op voorhand dat het een zware wedstrijd gaat worden. Het vertrouwen leek er echter na de bespreking en warming-up volledig te zijn. Het was dan ook een raadsel waarom de scherpte niet meegenomen was de wedstrijd in. Pas na 18 minuten werd de vertaling in het veld gemaakt om de tegenstander op te vangen. Helaas was op dat moment de score al 0-3 voor de bezoekers. Eenmaal wat meer de controle te pakken kregen we enkele kleine kansjes. Voor rust wisten we zelfs een enorme kans te benutten en tekende Elisa aan voor de 1-3 op aangeven van Ilse die na een goede actie van Lotte haar voorzet verlengde. Slechts 3-1 en het geloof was weer terug. Het is niet onmogelijk tegen deze tegenstander….zo luidt de conclusie tijdens de thee.

De 2e helft is slechts een paar minuten oud als de 4-1 uit een hoekschop fantastisch wordt binnen gekopt. Hoewel we vanalles proberen, kansen krijgen, Schot van Lotte op de lat en in de rebound Shauny niet alsnog trefzeker is. Opnieuw een kans voor onze spits, Elisa die haar 2e van de wedstrijd moet maken alleen op de keeper. Willen we iets tegen de hele goede tegenstanders beginnen dan moeten dit soort mogelijkheden erin. Daarin waren wij niet scherp genoeg en als je ze dan zelf te makkelijk tegen krijgt dan krijg je zulke uitslagen als 1-6, want zij scoorde nog wel 2x meer. Terechte winnaar en terecht koploper.

Hoe dan ook. Winnen van de kampioen is niet perse ingecalculeerd en de focus moet dus ook heel snel naar Witkampers waar we over 2 weken naartoe mogen. Dan moeten we er weer staan.