Someren JO19-1 strijdend ten onder

5932AH
TEGELEN
tel. 077-3260055

Vandaag staat de belangrijke wedstrijd tegen Sportclub Irene op het programma voor de JO19-1. Sportclub Irene is bij winst kampioen, maar Someren wil dit als nummer 2 in de ranglijst niet laten gebeuren.

Om half 3 is de aftrap op sportpark de Bakenbos in Tegelen, en vele toeschouwers hebben de weg naar het sportpark gevonden. Het 1e kwartier is Sportclub Irene de bovenliggende partij, maar toch is het Someren dat op een 0-1 voorsprong komt, door een goede balverovering van Dave van Ballegooy wordt de bal afgeleverd bij Stein Deerns, die vanaf 16 meter de keeper weet te verschalken met een lastig schot. In de 22e minuut weet Sportclub Irene de stand weer gelijk te trekken, een uitglijder in de verdediging van Someren komt ze duur te staan, en wordt hard afgestraft, 1-1. Direct na de aftrap krijgt Someren een dot van een kans, maar het is Luc van Berlo die de keeper op zijn weg vindt. Binnen het half uur weet Irene de voorsprong te pakken, de spits houdt goed het overzicht, speelt de bal breed en in 2e instantie weet de flankspeler de bal achter Kevin Aben te werken, 2-1. Na 36 minuten spelen wordt de voorsprong uitgebreid, in 1e instantie weet Kevin Aben nog goed redding te brengen, maar met een schitterende lob is de doelman alsnog gepasseerd, zo staat er een ruststand van 3-1 op het scorebord.

In de 50e minuut veranderd het spelbeeld, doordat een speler van Sportclub Irene na een harde charge zijn 2e gele kaart krijgt, en met 10 man verder moet. Someren krijgt hierdoor beter grip op de wedstrijd, maar heeft ook het geluk aan zijn zijde dat in de 60e minuut een bal op de lat beland. In de tegenaanval bezorgd Tom Lintermans de bal bij Stein, die de bal genadeloos in de verre hoek laat binnen vallen, en zo de aansluitingstreffer weet te maken, 3-2. Hierna krijgt Someren een aantal grote kansen, maar door goed keeperswerk na een schot van Tom Lintermans, en een bal van Luc die op de paal beland weet Someren de gelijkmaker niet te maken. In de 95e minuut weet Sportclub Irene de beslissing te brengen, door een schitterend schot waar onze keeper geen antwoord op heeft. Na dit doelpunt is het gedaan voor Someren, en heeft Sportclub Irene zijn verdiende kampioenschap binnen in de Hoofdklasse.

We hebben vandaag gestreden voor elke meter, maar helaas is het resultaat niet in ons voordeel uitgevallen. Hiermee eindigt de najaarscompetitie voor Someren, en eindigt het op de 2e of 3e plaats in de ranglijst, dit is afhankelijk van het resultaat wat Blerick nog gaat brengen in zijn inhaalduel tegen Helden.